Hälsa med kram
Nu i coronatider så är det väl knappast någon som hälsar på andra med en kram och detta kommer kanske att försvinna i framtiden. I vissa kulturer är ju kindpussar lika vanligt. Hur är det med er? Kommer ni sakna kramandet? Kommer det bli som vanligt igen?
/Maria
På sätt och vis är det rätt skönt, jag tycker visserligen att det är ok att kramas men blir alltid osäker på vem och hur. Saknar dock pojkvännen såklart, vi har levt på varsitt håll ett tag eftersom vi båda har mammor med ett flertal riskfaktorer.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag är väldigt obekväm med kroppskontakt med andra än familjen så jag tycker bara det är skönt att slippa kramas.
/Maria
Jag gillar kramar, men inte från vem som helst. Jag kramar bara dom jag vill och ser till att den jag kramar också är bekväm med det genom att fråga först om jag inte vet sen innan att dom är okej med det. Nu blir det såklart inga kramar alls men det är inget jag vill sluta med för alltid.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag kramar inte. Pappa givetvis och maken och när barnen kommer på besök. Annars kramar jag inte till höger och vänster. Jag har faktiskt aldrig kramat svärmor t ex.
Jag förstår mig inte på detta kramande.

Nu är det avstånd som gäller.Inga kramar och inga handslag.
Vanligtvis har jag vissa vänner som jag kramas med och andra som jag inte kramas med.
Stolt ägare till tre La permer
Jag är ok med att kramas men slipper gärna. Nu träffar jag inte speciellt mycket folk så jag har inte tänkt på det så mycket. Däremot har jag träffat en del folk som jag vanligtvis skulle skakat hand med (på jobbintervju, hos veterinären m.m.) och där var det svårt att inte sträcka fram handen av ren reflex. Jag kommer inte sakna hälsningskramar ifall de skulle försvinna. Vill jag kramas kan jag göra det med min pojkvän.
Jag kramar min familj när jag inte sett dom på länge, i övrigt undviker jag det helst. Men jag verkar ha rätt tydligt kroppsspråk för folk brukar inte försöka krama mig heller (inte ens när dom kramat övriga i gruppen). Det brukar alltså inte vara ett problem annars heller. Sen är jag inte så förtjust i närkontakt överlag så att folk håller avståndet passar mig rätt bra.
//Jessie
Jag ser att det är många här som inte gillar kroppskontakt med människor man inte känner så bra. Skönt då behöver jag inte känna mig ensam😉
Jag har varit på ryggmassage på spa en gång och aldrig mer. Jag låg stel som en pinne på britsen och kunde inte slappna av.😃
/Maria
#8 Jag har aldrig varit på massage men det skulle jag mycket väl kunna tänka mig. Bara jag inte behöver krama massören. 😂
#10 Man behöver ju inte vara sjuk för att smitta. 😉
#10 Tror med all säkerhet att det är hjärtligt och väl menat men tänk på att inte alla uppskattar det. Särskilt nu i coronatider😉
/Maria
Jag avskyr kramar och brukar stå stel som en pinne när någon kramar mig, tvingar mig att klappa dem lite på ryggen bara för att det inte skall se konstigt ut.
Fast de är så sällan jag träffar kramare så jag hinner glömma av dem och blir lika överraskad varje gång vi träffas och de skall kramas..😕
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Tycker inte om kramar från okända eller ytligt bekanta. Familjen och nära vänner går bra.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Kramar få i vanliga fall - så nej inget annorlunda för mig :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är få människor jag kramar. Att hälsa med kram är inte bekvämt för mej om det inte är familjen.