Godmorgon söndag19 januari
Godmorgon på er.
Hopps att ni får en fin söndag vad ni än hittar på.
/Maria
God morgon. Det är en hel minusgrad ute! Jag dricker kaffe och försöker vakna. Det blir nog en lugn och händelselös dag idag, tror jag.
God morgon
Sängkläderna går i maskinen och mannen packar för en jaktdag.
Med andra ord är det som vanligt en söndagsmorgon hemma hos oss.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Morrn!
Precis över nollan, 1 grad, himlen är helt molnfri och solen på väg upp. Det blir en heldag i mitt arbetsrum. Ska klämma in en promenad under dagen.
Morn morn 😀 Underbart väder och morgon ! 😀🌹☀️ Läser och njuter av Söndagens lättja . 📖 Önskar er alla en härlig dag ! 🌹😀
HH 🙂
God middag! Även här skiner solen så vackert, dags för en skön promenad. 😎
Nu har jag vilat i stort sett hela förmiddagen. Har haft en jobbig huvudvärk men nu ska jag försöka börja med middagen. Känner mig lite bättre och mår i alla fall inte illa.
Stora köttbullar med viltsmak blir det. De kokas i en sås av porter, soya, svartvinberssaft med mera.
/Maria
Venus sken extra klart denna kväll. Jag räknade till 80 stjärnor på himlen. Någon kanske sett över 200 stjärnor denna afton?
#9 Nu fick du mig att minnas en varm sommarnatt på en liten grekisk för många år sedan. Min man och jag satt i timmar och tittade på stjärnorna . Det var mängder med stjärnfall. Har aldrig sett så många varken förr eller senare. Så vackert…
/Maria