Godmorgon söndag 12 januari
Godmorgon på er från ett nästan 7-gradigt Göteborg.
Hoppas ni får en fin söndag.
/Maria
God morgon. Det är nästan sju grader här också, och det har slutat blåsa så förskräckligt som det gjorde igår. Räknar med en lugn och händelselös dag.

God morgon
Här har vi åtta plusgrader idag.Det är årsmöte i båtklubben så mannen ska iväg på det .
Själv ska jag föröka att ta mig ut i syrummet men först ska hunden få en promenad.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Godmorgon! 😀 Söndag och vila , skönt ! Det blir en slappardag, härligt ! Tittar på ’Stjärnorna på slottet ’ , Måns Möller nu , jag kollar på SVT play , 😀 Tar en promenad sen . 😀 Ha en fin Söndag alla ! Kram 🥰
HH 🙂
go fm. Jag har haft en slömorgon i soffan. Jag fick äntligen tbx mitt internet i fredags em - 3 veckor tog det att koppla tbx mig i en switch-station. Men nu har jag internet och tv igen. Halvblå himmel och lite solduttar ute. Jag ska snart iväg till jobbet.
Igår mixade min blender min sista smoothie - nåt rasslade till och sen vill den inte starta mer - så jag ska se om jag hinner köpa mig en ny idag innan jag börjar jobba - blendern har jobbat väl och har nog mer än 10 år på nacken, så jag ska inte klaga. Otroligt hur vissa hushållsapparater håller i en evighet - min köksassisten är nog mer än 25 år gammal och jobbar envist vidare. ☀️
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Godmiddag.
Vi har varit och fikat hos sonen och hans familj. Alltid lika trevligt.
#4 Min riskokare som jag använder så ofta är 28 år. Jag fick den när jag fyllde 30😃
/Maria
God middag. Hade planerat en skön långpromenad i solskenet som SMHI utlovat, men det tycks ha hamnat någon annanstans… ☀️ 🤔

Dottern är här och fikar.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Jag köpte ett par i höstas och jag tänker lämna tillbaka dem. De funkar när jag sitter stilla men så fort jag rör mej mår jag illa. Jag ser inte bra med dem annat än på mycket nära håll heller. Som väl är har de bytesrätt där jag köpte dem.
Hoppas dina passar bättre än mina.
#10 Vad trist att det inte funkade för dig! Jag hoppas mina "biverkningar" går över, men annars blir det väl att utnyttja bytesrätten…
/Christina
Ja det är tur att man får prova sig fram. Jag tror att ett par milt förstorande med sk läsruta blir bättre till mej.
Du ser jättebra ut i glasögonen förresten 🙂
#12 Tack!
Aha, är det sådana som kallas för dubbelslipade?🤔
/Christina
#13 Ja jag tror det.
#9 Snygga brillor🙂 Jag som har sådana balansproblem vande mig på en vecka. Jag var väldigt skeptisk först.
/Maria
Det tog mig någon vecka att vänja mig vid progressiva. Optikern sa att det kan ta upp till tre veckor.
Det svåraste som jag minns det var trappor.