Godmorgon måndag 6 januari
Godmorgon på er.
Nu var det en sådan där dag då jag inte kunde räkna ut på egen hand vilken veckodag det är. Att det ska vara så svårt😡
Ni får i alla fall ha en skön dag alla.
/Maria
God morgon.
Förstår precis!
Om det inte var för att det här är min sista dag på semestern och jag börjar jobba igen i morgon, så hade jag inte haft en aning om att det är måndag i dag. 😂
God morgon. Vädret är konstigt. Igår var det fem minusgrader, idag är det fem plusgrader. Ska ägna dagen åt att städa hos lilla flocken, och klippa en massa klor.
Här är det 6,5 grader just nu.
Snart är det vår i alla fall🙂
/Maria
#2 God morgon.
Har hört av morsan att under veckan skulle det bli uppemot 10 plus här. Så…
Lustiga är att det kom ner en hel del snö under gårdagen (-2 C) och bara någon timme senare regnade hela rasket bort. Typiskt… ☔️
#1 Skillnaden är väl att jag kan inte "tänka mig fram" till vilken dag det är. Det är helt omöjligt. Jag får kolla datorn till slut eller almanackan i telefonen.
/Maria
#5 Aha, på det viset.
Brukar själv hålla koll på det om man har planerat in saker på vissa dagar.
Har man varit ledig ett tag så rullar det ju bara på och man tappar tidsuppfattningen lite (iallafall så är det så för mig).
Jag har ingen tidsuppfattning alls ibland. Inte ens på timmar under dagar.
Jag kan ibland jobba över alldeles för länge för jag har ingen inre klocka kvar. Jag ser ju förstås om det är ljust eller mörkt ute haha😃
Igår kväll sa min man vid 22-tiden att vi kanske skulle lägga oss. Då trodde jag att klockan var ungefär 17-18. Märklig känsla.
/Maria
Mårning. Jag har oxå lätt för att tappa bort vilken dag det är - kanske för att jag jobbar helger och skift. Får kolla mobilen eller kalendern på datorn. Idag är det måndag men när jag åker o jobbar i eftermiddag så har vi söndag och söndagstrafik i våra papperoch i morgon har vi nog måndagstrafik fast det är tisdag då.. 🤪☀️
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jo så hade jag det förr när jag hade oregelbundna arbetstider. Då var det lätt att bli veckovill.
Det här med tidsuppfattningen nu har med min hjärnskada att göra och det är helt omöjligt att gå tillbaka i tiden, eller att försöka resonera mig fram för att försöka minnas eller komma tillrätta med "ordningen"
Jag har väldigt svårt att förklara för andra också.
/Maria
#9 Det låter väldigt jobbigt, och jag tror att vi med oskadade hjärnor inte riktigt kan förstå hur det känns. Visst kan även jag ibland ha en dålig uppfattning om vilken dag det är, men det är liksom inte samma sak. Hjärnskador är luriga saker. På något vis tror jag det bästa är att försöka acceptera att det är som det är, även om det förstås är jättesvårt.
#9 Aha, det är på det viset. Då förstår jag lite bättre hur du menar (även fast jag inte helt kan sätta mig in i det).
Ja det är en knepig känsla.
Hungern är också något som ändrats. Igår när vi skulle äta middag så kom jag på att jag inte ätit något alls på hela dagen. När jag väl börjar äta så har jag också svårt att stoppa. Jag får lägga upp en normal portion och nöja mig med det.😃
Jag försöker skriva upp precis allt.
/Maria
Godmorgon Är konstigt att inte börja jobba imorgon. Men har stängt åtminstone denna vecka oxå. Igår var den bästa dagen på länge. Sov iof hela fm. Men var uppe på kvällen. Bara 3 hostattacker inatt. Hade pallrat upp mig så jag halvsatt. Imorgon ringa vc igen. Kolla vad proverna och röntgen visade. Även se om vi ska ta nytt infektions prov. Är inte van att vara såhär sjuk.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

God morgon
Snö och kallt igår nu tre plusgrader och snön är nästan borta.
#13 Det låter som om det har vänt för dig.Hoppas att proverna också visar det.
Ikväll kommer yngsta sonen med sambo hit.Vi ska äta lamm.Det ska bli gott.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#13 Lite förbättring i alla fall.
/Maria
Ja det känns som det börjar vända. Ska försöka gå ut lite idag. Har inte varit ute på flera dygn. Igår var sigge iväg med en kund o hans hund några timmar. Han ska hämta sigge imorgon oxå. Även att resten av familjen är ute med sigge blir det inte samma sak. Lunginflammation och valp på 6,5 månad går inte ihop
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
God middag! Ledig dag nummer tre. Har vilat och fixat en del. Nu har jag nästan tråkigt så det är väl dags att jobba imorgon. Det tråkiga kanske kommer sig av att sambon har ryggskott så vi kan inget hitta på …
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#17 Aj då. Då får vi hoppas att det snart blir bättre.
Sonen och lille barnbarnet har precis åkt. Alltid trevligt med spontanbesök så det blev lunch på lite rester.
Ikväll blir det bakpotatis med fyllning. Det var länge sedan.
/Maria
#18 riktigt illa den här gången. Han går med kryckor för att förflytta sig
#19 Åh fy attan. Hoppas det ger med sig snart.
/Maria
#20 Hoppas det! Så jobbigt just nu .

Det har varit en intensiv och spännande dag. Jag och en uppfödar vän har fixat och trixat så att vi ska komma iväg till Duffel, Belgien för att få vara med på en Work Shop för kattdomare och nu är våra katter anmälda. Samt att vi fixat så att båda våra katter får vara med på en utställning i februari där anmälningstiden egentligen redan gått ut.Det har varit mycket fram och tillbaka idag. Imorgon ska vi boka flyg och hotell.
#22 Spännande🙂
/Maria

#23 Ja det pirrar i magen.