Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 946 ggr
Maria
1

Nyårsplaner?

Vad har ni för nyårsplaner?

Ska ny göra något kul? Äta något gott?

/Maria

MonicaLagerquist
1

Vi ska väl äta något gott vet ännu inte vad.

Jag har handlat hem avokado , sparris och oxfilé.

Vi tolvslaget brukar vi bada och dricka skumpa. En badbomb är inhandlad och skumpa har jag satt på kylning.

Stolt ägare till tre La permer

Ljungåsen
1

Vi brukar inte fira alls, faktiskt. Sannolikt ligger vi och sover vid tolvslaget. Här ute i ingenstans brukar det vara rätt tyst.

flocken
1

Vi är ute vid stugan. Där är det förbud mot smällare o raketer. Jag står för middagen. Blir 3 rätters. Men troligen en tidig kväll då jag är sjuk.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
1

Vi blir ensamma hemma min man och jag och maten är inte bestämt ännu men det blir i alla fall ostron och en liten flaska skumpa som jag ska smaka på.

Jag dricker ju ingen alkohol både på grund av att jag inte gillar det längre och även på grund av att jag äter en del medicin.

/Maria

Fridaaaa
1

Ska vara hos svärmor, hennes man och några till.  

Sambon börjar jobba 18, taxi-livet

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mooniq
2

Inga planer alls, jag ska jobba mig igenom nyår och det är helt ok för min del. 

Börjar med kvällspass siste december, jobbar dubbelpass 1 januari och sen fm 2 januari.. 

Förr när jag hade katt så satt jag hemma med en vettskrämd pisse varje nyår, han var extremt skotträdd och jag tycker det är en jädrans nonchalans bland folk att de ska stå utanför egen dörr o skjuta. Bättre att man samlas på nån stor pakering eller fotbollsplan och skjuter upp tillsammans - blir ju mäktigare och för många skotträdda djur så blir det oxå lugnare.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
1

Så nu börjar det närma sig😃

/Maria

JMW
1

Har inga speciella planer.

aggeelin
1

Vi ska hem till vänner så det blir en överraskning vad vi ska äta! Det är roligt med överraskningar!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1

#9 Jätteroligt.

Vi har inhandlat krabba, kräftor och ostron plus att vi har en liten "skumpa" som jag ska smaka på😃

/Maria

wildfire
0

Inga planer alls mer än lite gott att äta sen är det katterna som gäller och nu är det Walters första nyårsafton och jag vet inte om han är rädd för raketer, Noah är det likaså Philippa men Tudor är ganska så lugn men visst funderar han när det smäller  så här blir det en lugn kväll och jag går och lägger mig som vanligt utan att kliva upp vid tolvslaget för det var ett tips jag fick av en veterinär när jag bodde i Stockholm och hade katter som var rädd att bara vara som vanligt och inte låtsas om någonting. Det fungerar det har jag sett i många år så så ser vår nyårskväll ut.

Gissar det blir lite mat och gott med grannen som brukligt under dagen men just kvällen den ägnar jag helt åt mina kära katter 🐱

Gott Nytt år och ha det så härligt med alla underbara planer ni alla har för nyåret och hoppas ni får en alla tiders fin nyårskväll 😎✨😎

Lillyrod
1

Min syster fyller jämnt så jag ska dit en sväng. Hon bor i samma område som jag så det är smidigt :) Kvällen blir lugn hemma.

Soligajag1
1

Jag ska fira med kompisar . Vi ska ha en 3-rätters meny ! Jag gör förrätt och efterrätt, kompisen gör huvudrätten. Det ska bli så kul och spännande ! 😀🥰❤️

HH 🙂

Lillyrod
1

Vad härligt med blandad mat. Det är alltid godare när någon annan har lagat : )

Karmatarerskanise
1

Ska äta med familjen bara. Blir hemgång senast 11 så jag är med katterna när folk smäller som mest. Parken vid mig är ett populärt ställe att smälla raketer på. Förrätt snittar med stekt tunnbröd. Vet att det blir oxfilé med potatisgratäng och rödvinssås. Efterrätt Marängbottentårta med kola o citrongrädde.

[Leifsdotra]
1

God fortsättning!

Vi var hemma tillsammans med vänner. Det blev trerättersmiddag, framtidsplanering och många skratt. En jättetrevlig kväll! Fast de åkte hem före 12-slaget eftersom de skulle hämta sin dotter. Jag somnade en halvtimme innan för första gången i vuxen ålder tror jag. 

Förrätt: Skaldjurssoppa med kräftstjärtar och vitlöksbröd

Varmrätt: Lammfilé med Pommes Anna, palsternackspuré och kantarellsås

Dessert: Portionsglas med cheesecake

Supergott!