Godmorgon tisdag 17 december
Godmorgon på er.
Vi har 6 grader i Göteborg men det regnar i alla fall inte så man får vara glad för det lilla.
Ha en bra dag alla.
/Maria
God morgon. Fyra plusgrader ute. Har ägnat morgonen åt att googla för att se om det finns någon information om vad som händer med Lidköpings kaninfarm. Beslutet om att de inte längre har tillstånd för att föda upp försöksdjur ska träda i kraft idag. Än så länge har jag inte hittat någon ny information alls. Jag skulle gärna vilja veta om de överklagat beslutet, eller om det på riktigt är över nu. https://djurrattsalliansen.se/2019/12/11/jordbruksverket-aterkallar-tillstand-for-lidkopings-kaninfarm/

God morgon
Idag ska jag följa med min dotter när hon ska till ögonläkjaren.
Vi ska passa på att handla när vi ändå är inne i stan.
Ha en skön dag.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Morrn!
Kolsvart ute så väder är svårt att säja men det är i alla fall närmare 4 grader.
Idag ska jag in till stan och lämna blod.
Mårning. Sista dagen på min ledighet, 2 veckor har flygit iväg. Nu väntar jag till den 21 dec då vi på allvar börjar rulla tbx i världsrymden mot moder sol. Väntar på ljusare dagar - möjligen kan ju januari o februari bli rejält kalla.. men det blir ljusare i alla fall. ☀️
En lat dag väntar utan måsten. Har just mixat bär och hällt ut på smörpapper som ska värmetorkas på 35 grader tills de är helt torra, sen klipper jag dem i remsor - vansinnigt goda.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Godmorgon! Upptäcker att det bara är en vecka kvar till julafton! Hoppsan! Jag måste göra julköttbullar någon dag - går bra när jag gör det men känns jobbigt innan.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#5 Jag är så glad för att sonen gör köttbullarna😉 Jag avskyr att steka köttbullar.
/Maria
Jo steka köttbullar är tråkigt jag har redan gjort mina och iår stekte jag dem i ugnen det blev enklast
Idag är jag hemma med rejäl förkylning så idag ska jag bara sova, titta på film och liknande
#7 Krya på dig.
/Maria
# Jag steker alltid köttbullarna i ugnen i en plåt med kanter , sen skakar jag plåten emellanåt, så goda blir dem . Hurdan köttbullssmet gör du ? Jag har rå lök som jag mixar i maskin , ströbröd i mjölk ( förväller lite ) salt , allround krydda , svart peppar, 1 ägg , köttfärs 1 kg , blanda allt , Rulla till större köttbullar, smör i plåten , 225 grader , ordentligt stekta vill jag ha dem.
HH 🙂
Jag steker alltid i ugnen. Jag har senap ägg och grädde i mina köttbullar och inget ströbröd - de håller ihop bra ändå.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag mjuksteker finhackad lök och rör i buljongtärning med lite vatten så buljongen löser sig. Det blandar jag i min köttbullesmet. Inget ströbröd jag heller. Ägg såklart.
Blodgivningen idag gick som den för 4 veckor sedan. De lyckades inte sticka så det kom något blod. Nu får jag kallelse om ca 4 veckor och jag hoppas verkligen att det blir tredje gången gillt.
#9 Häftig bild!
# 11 Det är så kul att läsa hur alla gör sina köttbullar, Senap i smeten har jag aldrig sett på nåt recept , men tur att vi är olika . #12 Buljongtärning, det va annorlunda . Jag stekte löken förut , lite grann , men sen sa min son att jag skulle prova utan att steka , Dem blev goda . En kompis till mig har potatismos i smeten . Det finns säkert massor med olika varianter av köttbulle recept .
HH 🙂
#13 Jag gillar inte den råa löken i köttbullen. Den blir ju liksom inte mjuk så därför mjuksteker jag. Buljongtärningarna ger god smak åt bullarna.
Idag köpte jag blandfärs så får se om jag gör köttbullar de närmaste dagarna.
I ugnen kan jag tänka mig att göra köttbullar. Kanske får testa detta någon gång för det finns inget som gör mig så ilsken som att steka köttbullar.
/Maria