Godmorgon torsdag 5 december
Önskar er alla en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Torsdag. Ska det vara. Men jag kan inte ändra - hjälp!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Morrn!
Veckan nästan slut. På lördag blir det julbord med makens jobb. Ska bli trevligt.
#1 Ibland blir det fel. Igår var det tisdag för mig hela dagen. Vet inte varför men ibland blir jag så veckovill.
God morgon. Sex plusgrader ute. Vart tog vintern vägen? Det är så vansinnigt mörkt ute nu när det inte finns snö som ljusar upp.
Mårning. En lat dag och i eftermiddag ska jag åka till vänner o få en go middag och en härlig tjötkväll - det ser jag fram mot. Ingen av oss gillar julen så idag blir det en alternativ dag då vi är lediga alla tre, ingen traditionell julmat - vi satsar på en gratäng och sallad och sen lite ostar som efterrätt. Känns lite befriande att fler släpper ångesten och stressen. ☀️
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Godmorgon på er från ett grått Göteborg.
#1 Jag har ändrat nu😉
/Maria
God Morgon !
Plusgrader här också och bara plask snö där ute. Tror till och med det regnat lite.
Dagvill är jag med ibland och ibland är det bara så man är på fel dag 😃
Ha en fin fin dag på er 🙂
Jag börjar bli lite stressad nu. Det är sjunde dagen utan smak och lukt (tror jag).
Jag minns en gammal lärare jag hade som älskade att laga mat. Hans smak försvann permanent efter en influensa och det vore en mardröm tycker jag.
/Maria

God morgon
Vår semesterresa fick ett sorgsamt och bittert slut.
När vi klev på vid terminal 4 från Arlanda vid 3.39 tiden i morse så vart vi blåsta av två bedragare som jobbade ihop. På bussen stod det en lätt förvirrad tant mitt i vägen för oss. Hon hojtade att hon skulle av på terminal 2.Vi som var rädda att missa vår anslutning till Örsundsbro hjälpte henne att stanna bussen när hon hojtade att hon skulle av och att hon inte hittade sin väska. Chauffören körde vidare till terminal 2 där hon under höga protester klev av. Det var väldigt rörigt på bussen. Jag skymtade i ena ögonvrån en kille i mörka kläder som klev på och sen av bussen vid framdörren. Bussen startade och for iväg mot Uppsala ca 5 - 7 minuter sen.När vi sen skulle kliva av i Uppsala så fanns inte min mans resväska kvar på bussen.Kvinnan och mannen som klev av vid terminal 2 måste ha tagit den i tomultet som var vid terminal 2.
Det fanns väl inget direkt av större värde i hans väska. Smutskläder,snorkel,simfötter,en öppnad whiskyflaska och presenter som vi köpt till ungarna,vår nya vattenkokare och div laddare och sånt som är bra att ha med sig.
Inget som är värt något för någon annan men knöligt att ersätta.
Jag är ledsen och bedrövad.Så trist avslutning på vår semesterresa.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#8 Usch så ledsam. Jag förstår inte hur man fungerar när man kan stjäla så från någon annan.
/Maria
#8 Fy vad trist, så himla tråkigt när folk inte lämnar andras saker ifred 😕
#8 Å vilket tråkigt slut på semestern! Det blir så jobbigt, helt i onödan. Stackars er.

Har ringt och ringt en massa samtal angående mannens stulna resväska. Tar hur mycket tid och kraft som helst.
Kattutan men stolt Plåtis ägare