Godmorgon fredag 29 november
Äntligen fredag. Eller…?😃
Här är nollgradigt och jag ska inte göra ett handtag idag. Jag har feber och känner mig kass. Med tanke på vad som hände sist (sepsis) så är jag lite vaksam faktiskt.
Ha en bra fredag alla.
/Maria
Godmorgon!
Vaknade till snöfall. Tempen runt nollan så det blir väl slask kan jag tänka.
#0 Ta det lugnt och bara slappa. Hoppas febern ger med sig.
Godmorgon. En minusgrad och vi har faktiskt fått lite snö. Det ser väldigt trevligt ut ute än så länge, men det kommer säkert slaska bort när temperaturen stiger. Dagen ska ägnas åt fortsatt renovering av marsvinsrummet. Jag önskar verkligen, verkligen att vi blir klara innan jul. #0 Krya på dig! Det är klokt att ta det lugnt när man har feber. #2 Grattis på födelsedagen!
#2 Grattis!!
#2 Grattis på födelsedagen🌺🎂🎁
/Maria
#6 Fy attan
/Maria
#6 Jag tycker det är vackert med snö. Lite opraktiskt kanske, men vackert. Här där jag bor har vi också vägförening, och ingen kommunal snöröjning. Vi har en mycket sympatisk sextonåring som kommer med traktor och plogar. Att skotta vägen är inget alternativ alls - den är ungefär två kilometer lång innan den ansluter till vanliga vägnätet.

God morgon Det ska tydligen bli uppemot 28 grader idag. Planen är att nu på förmiddagen gå och kika på en fiskmarknad som inte ligger så långt bort. Sen blir det sol och bad i havet.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
God Fördmiddag !
#0 Krya på dig !
#2 Grattis på födelsedagen 🎂
Sex minus,sol och vackert och snart ska jag ut och skotta 15 cm snö. Det kom en himla massa under hela dagen och natten så nu blir det härligt att bege sig ut och jobba lite.
Ha en fin dag på er 🙂
#7,8 Det är för mycket väg att hinna skotta "i vardagen". Vi skulle behöva någon med liten traktor för det är trångt här. Då uppstår problemet (som för mig, uppvuxen på landet, inte går att förstå) att snön delvis kommer att plogas upp på andras tomt och det är tydligen inte ok. Märkligt. Suck.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#9 Så härligt ni har det🙂
#11 Men käre nån. Snön smälter ju så småningom. Det är ju inga grushögar precis.
/Maria
Jag är så lycklig. Vår son och hans lilla familj har precis köpt hus. Det är i Göteborg så de kommer inte att flytta långt bort vilket jag är glad över🙂
/Maria
#11 Om jag har fattat det hela rätt så får man ploga upp vallar på kanten av vägen. Man får däremot inte ploga av snön utanför själva vägområdet. De vallar som hamnar framför en fastighetsägares utfart ska denne ta hand om själv, och lagra på sin egen tomt. #13 Trevligt att få ha barnbarnet någorlunda nära! Det blir så mycket lättare att bygga en bra relation då.
Tänkte skriva och tagga respektive person men det får bli ett gemensamt krya på dig, grattis 🎊, ha en riktigt härlig semester och vad härligt, Maria! 😁 Här skiner solen, det är ett par minusgrader och marken är precis snötäckt. Gött! Ska försöka att tanka både frid och energi i allt jobbigt som är just nu. ☀️
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#16 Så härligt
/Maria
#16 Vad härligt för dem!
Nu är det riktigt kallt mot hur det varit. Nu -2 vilket känns s**tkallt. 🥶
När jag började jobba i morse vid 5.30 var det 9.5 grader varmt. När jag gick hem fick jag fösa bort snön från bilen. Mycket märkligt väder. Enligt prognosen är det plus dygnet runt fr o m tisdag och det gillar jag. Är inte alls förtjust i kyla och vinter.
En liten skymt av solen fick vi sen eftermiddag. Min mobil klarade inte alla fina färger men det blev ganska bra ändå genom bilrutan. Ja jag stod stilla 🙂
#19 Det ser nästan ut som det brinner. Vackert.
/Maria
#20 Det var mycket mer klart orange i verkligheten. Jättevackert.
#19 Mycket vackert! Underbara färger.