Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 479 ggr
Maria
11/22/19, 10:18 AM

Goda människor

Jag åker ju en del kommunalt. Både buss och spårvagn och jag vill tacka alla som erbjuder sin plats.❤️

Jag har svårt att stå när det kränger och är trångt. Jag försöker hitta en stolpe att hänga mig runt men det är nästan alltid någon som är snäll nog att fråga om jag vill sitta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
11/22/19, 10:18 AM
#1

Ofta leder detta till goda samtal också. Så himla roligt att prata med främlingar.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

MonicaLagerquist
11/22/19, 10:49 AM
#2

Visst är det trevligt att prata med främlingar.

Stolt ägare till fem La permer

Sindri
11/22/19, 12:03 PM
#3

"Främling är en vän som du ännu inte känner" Himla fint sagt, men vet inte av vem.

MonicaLagerquist
11/22/19, 12:18 PM
Lillyrod
11/22/19, 6:26 PM
#5

I mitt arbete pratar jag med främlingar nästan varje dag. Det är oftast riktigt roligt 🙂

Soligajag1
11/23/19, 7:53 AM
#6

#4  Så fin berättelse om " främlingen är en vän ", tack för länken .  

Det stämmer så bra . Jag pratar alltid med folk i bussen.  Det är en upplevelse , man vet aldrig vad denna "främling" kan Ge dig . 

En gång hjälpte jag till och med en kvinna som kom till  min stad Västerås för att gå till Läkaren här  på sjukhuset .  Till det hela  blev det att när vi gick av bussen i centrum så frågade hon om jag hade något för mig och jag sa Nej , skulle gå på stan lite . Men får jag då bjuda på en kopp kaffe som Tack .  Javisst sa jag .  Så vi gick och fikade och hon berättade sin historia att hon varit frisk i hela sitt liv och fått cancer nu , va här och fick behandling , bodde på Hotell Scandic.  

Mannen va hemma i Luleå.  Jag blev så rörd av denna kvinna och berättelse. 😕  Sedan visade jag henne till bussen och önskade henne Lycka till .  

Minns detta då och då .  Jag är en sådan person som tar mig tid att lyssna och hjälpa andra . Mår så bra av det.

HH 🙂

Annons:
wildfire
11/23/19, 8:43 AM
#7

Håller med er helt, främlingar är alla tiders härligt att möta och speciellt i andra delar av världen får man en underbar inblick i hur dom lever och det ger så himla mycket .

Jag har alltid tyckt om att bara spontant prata med folk jag möter på tåg,ute på stan,fik och lite varstans och oftast möts det tillbaka med glädje och uppskattning.

#4 Helt underbart att läsa 👍

Upp till toppen
Annons: