Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 552 ggr
MonicaLagerquist
1

God morgon söndag 3 november

God morgon

Ingen jakt för mannen idag då de sköt en kalv igår.

Tvättmaskinen går för fullt med sängkläderna.

Straxt ska hunden och jag gå en sväng. Vi får väl hålla oss på vägarna då jag inte vet hur det jagas härikring idag.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
1

Godmorgon från ett grått Göteborg. 

Längesedan jag sov så här länge.😉

/Maria

Ljungåsen
1

God morgon. När jag gick upp halv sex i morse var ena barnbarnet redan vaken. Andra sov en timme till. Det är fascinerande hur morgonpigga små människor kan vara.

Maria
1

#2 Haha ja och så är de oftast på ett strålande humör🙂

/Maria

Soligajag1
0

Godmorgon! Jag är lite irriterad 😒 på personalen i pappas boende . Pappas telefon 📞 är ur funktion och jag vill ha tag i honom, orolig 😥, Jag åker dit strax , ska baka bullar till honom. Ha en fin Söndag ! 🥰 Kram

HH 🙂

Ljungåsen
1

#3 Definitivt! Inga sura miner på morgonen inte. Nu har barnbarnen ägnat sig åt marsvinsmys. Det är något alldeles speciellt att få sitta med ett varmt marsvin i knät och mata med godis. Idag var det Karin och Luna som var de lyckliga som skämdes bort. Speciellt Luna, som är blind, älskar att få komma upp i knät.

Maria
1

#5 Så mysigt. Vårt lilla barnbarn har bara sett och klappat Greta. Lakrits kan fara förbi nån gång som en svart skugga. Konstigt att han inte vant sig efter 2 1/2 år.

/Maria

Huygens
1

#6 Jag trodde några sekunder att det var Thunberg. Hmm, klappar man henne? Sen insåg jag att det nog rörde sej om husdjur.

Maria
0

#7 Haha. Jag har inte kidnappat och gömt Thunberg här hemma 😁

/Maria

Huygens
0

#8 Ja, insåg det. Upptäckte nu att hon fortfarande är i Nordamerika dessutom.

Maria
1

Idag ska jag försöka få tag på en flanellpyjamas. När jag blev sjuk i våras så åkte jag in med ambulansen i min finaste pyjamas. Dessutom min dyraste haha. Någonstans på vägen försvann min överdel så jag har bara byxorna kvar.

Jag behöver även köpa linnen då jag rensat och slängt de allra slitnaste.

/Maria

Soligajag1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God 😋 förmiddag. Det blev bullbak idag , Nu till pappa med dem! Ska fika och njuta ! 🥰

HH 🙂

Mooniq
1

Midda! Gråruskdag med duggregn, råkallt och blåsigt. Innedag. Har varit hos en kompis med musfällor, hon har fått in dem och nu är det krig, jag hoppas hon får decimerat dem, inget kul med ockupanter där man bor. 😟 Här har jag inte märkt av nånting och enligt grannarna så ska huset vara säkrat under panelen så jag e lugn - än så länge. 😃

Lite pyssel hemma, lite tv och så har jag hoppat  över mina matskaklar idag och köpt en fryst pizza som jag lägger gorgonzola uppepå, så ikväll lär det bli ibs-känningar - men jag väljer mina krig 😃

En kompis kommer denna vägen när hon slutat jobba så då blir det em-fika. 

En bra dag, helt enkelt.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Ljungåsen
0

#6 Olika individer är olika modiga. Det måste väl stämma för katter också? Åtminstone märks det tydligt på marsvinen, där en del blir jätteglada när barnbarnen kommer (de ser sin chans att tigga till sig extra godis), och andra gömmer sig och vill mest att barnbarnen ska åka hem igen.

Maria
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag köpt pyjamas. Jag älskar när det går snabbt att handla eftersom jag inte gillar att gå i affärer.

/Maria

Lona
1

#14, Var köpte du dem? Jag har en kompis som älskar flanellakan, en pyjamas borde vara perfekt! Idag kör vi sista dagen på marknaden nere i Vimmerby. Det har gått helt ok men det blir rätt skönt att åka hem imorgon. Jag är ändå supernöjd som har hållit ihop i 10 dagar med kunder, försäljning och allmänt umgänge på kvällarna. Det är faktiskt rätt kul att lära sig läsa kunder och klura på vilken produkt som skulle passa dem bäst. 🙂

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
2

#15 Det var på Åhlens jag hittade dessa.

/Maria

Soligajag1
0

#14  Dem ser verkligen sköna ut!! 🙂👍

HH 🙂

Åsa S
0

Varit i sommarstugan hela helgen grått och kallt ute men skönt inne, vi tog en tur till Arboga för att gå på högmässa det var bara där det var en sån på söndag denna helg, fanns ingen i Kolsva eller i köping min man föredrar högmässa framför gudstjänst (och de flesta såna var på lördagen denna helg)