God förmiddag lördag 2 november
Vi har redan hunnit att veckohandla och ta en fika hos sonen och hans lilla familj🙂
/Maria
Vi körde en sväng genom Västra kyrkogården vilken ligger granne med där vi bor. Hade vi vetat hur mycket bilar och folk där var så hade vi tagit en annan väg.
/Maria
#1 Tack, bra att veta att det är många ute idag. Och så avgörs allsvenskan, både toppen- och bottenstriden. Kalmar ligger på gränsen.
#2 Pratar vi fotboll här? 😉
/Maria
#3 ja, fotboll.

Mannen glädje sig åt att Hammarby leder med ett mål mot Häcken.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Hej på er
Här e mulet väder idag å en minus bare. Snön som fall tidigare e borta nu.
Får en ställ fråger om nå andre medlemmar här? Sett en gube i älgjaktstråden som verka lite insatt i jakt å sån, men han verka int va kvar enna? Han kalt seg PeterTM
Idag är det precis 1 år sedan lilla katten Greta kom till oss. ❤️Dumpad utanför min mans jobb.
/Maria
Urk, verkar som om Kalmar måste kvalspela i herrfotbollen för att komma tillbaka till allsvenskan. Djurgården vann ligan och Hammarby bjöd på en kul sista match, där Häcken lurades göra självmål genom att tunnla egen målvakt.
#7 Oj, en katt dumpad på denna tid av året.
Nu är det nästan kolmörkt ute. Vi har ätit middag och barnbarnen är parkerade framför barnprogram på teve. Jag ska dricka kaffe i lugn och ro, hoppas jag i alla fall.
#7, Så fort tiden går! Grattis till både er och Greta, vilken tur hon hade som hamnade hos er. Det värmer hjärtat att följa hennes resa. ❤️ #9, Åh, så mysigt! 🙂
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
God kväll!
Imorgon blir det kattutställning.
Och på måndag flytt. Mycket nu på en gång
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har varit ute och hängt upp min lykta på balkongen och tänt ett ljus i den. Jag har också tänt ljus i mina saltlyktor och i min doftlampa.
När jag inte kan ta mig till kyrkogårdarna, så får det bli på detta viset i stället.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
# 12 Godmorgon . 🙂
Va roligt med flytten . Även kattutställningen . Ta en paus emellanåt . Lycka till ! 🌺
#13 Så trevligt att tända lyktor för dem kära som inte finns hos oss mer. 🌺
HH 🙂
#13, Så fint! Man kanske känner olika men jag tror absolut inte att man måste vara på just kyrkogården för att hedra sina anhöriga. ❤️
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
På Järntorget står Svenska Kyrkan med något slags tält där man kan tända ljus. För de som har svårt att ta sig till gravplatsen.
/Maria
#15 Nej , det är väl klart , men man ’känner’ en annan känsla när man är ’där’ ens käraste 😍 finns ! Sån är jag. # 16 Så fint av Svenska kyrkan ! Underbart ! Hjärta 💖
HH 🙂