KlÀdstil?
Flyttade Soligajags bild och diskussion hitđ
Viile berÀtta vad min stil Àr . NÀr jag gÄr ut med Tjejerna och vill va fin dÄ kan jag ha denna klÀnning som inte Àr Àrmlös , sÄ dÄ brukar jag ha en kavaj till . Det trivs jag i .
Hur klÀr ni er nÀr ni ska gÄ ut med din kÀrlek/ vÀn/ mamma o pappa mm. ? Vore kul och veta , gÀrna en bild med.

/Maria
Oj, det beror pÄ vart vi ska och sammanhanget. Svarta byxor och fin top/blus Àr vÀl vanligast, men ibland kjol eller klÀnning. Kavaj om det behövs för temperaturen. Lite snarlikt det pÄ bilden kanske, fast jag föredrar enfÀrgat och mycket diskreta fÀrger sÄ att jag absolut inte sticker ut pÄ minsta vis. Har alltid varit blyg och Àven om det har blivit bÀtte pÄ mÄnga sÀtt sÄ Äterspeglar det sig fortfarande i klÀdvalet.
Sen har jag varit pÄ klÀdkodsmiddagar dÀr det skulle vara lÄngklÀnning ocksÄ vid nÄgra olika tillfÀllen, och till och med uppförandekod! Men det Àr inte min stil egentligen.
GÄr nÀstan aldrig ut.
Blir nÄgra snygga jeans och nÄgon tröja bara dÄ
Men vill köpa nÄgot till sÄna tillfÀllen - men har svÄrt att hitta som sitter snyggt
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
TÀnk jag som satte mig i lite försvar som Àr sÄ konservativ i bÄde klÀder och hÄllning och sÄ dyker jag pÄ denna fina kreation som faktiskt fÄr mig att tappa andan ,
Det var det snyggaste jag sett pĂ„ lĂ€nge och helt i min smak Maria đ
#0 Tack Maria , sĂ„ trevligt ! đ
#1 Ja, alla Àr vi olika . Jag va oxÄ sÄdÀr förut , att jag inte ville ha nÄgot med fÀrg i , men sen genom Ären har jag börjat anvÀnda mer fÀrg.
Den hĂ€r klĂ€nningen tex, köpte jag i förra veckan. Den gillar jag verkligen , har haft pĂ„ mig den en gĂ„ng och tyckte om det . För ibland nĂ€r man köper nĂ„got i butiken sĂ€ger expediten eller personal som hjĂ€lper en , den Ă€r jĂ€ttesnygg pĂ„ dig . Sen gĂ„r man i klĂ€nningen fram och tillbaka och undrar sjĂ€lv om den Ă€r snygg. đ€Ș
Bilden Àr dÄlig , lite suddig ,

HH đ
#4 Den klÀr dig! :)
---
Jag Àr med sÄn som inte haft mycket fÀrg men börjat lite mer och mer :P
# 5 Tack sĂ„ mycket ! đ
Ja, , jag gillar fÀrger , ska se om jag hittar nÄt annat i Stockholm , Äker pÄ en shopping tur den 31/8 -Axelssons buss.
HH đ
Jag har kört med samma sorts klÀder i 22 Är nu, sedan jag miste fötterna. Proteserna undanröjer effektivt alla former av snÀvare byxor, sÄ jeans Àr otÀnkbart. Numera Àr den cargobyxor, t-shirt och skjorta som gÀller för mig, men jag Àr varm av mig, sÄ skjortan blir sÀllan pÄ nÄgon lÀngre stund.
Mellan 1 maj och 1 september har jag alltid shorts. Oerhört befriande att ha sÄna eftersom de inte fastnar och proteserna nÀr jag böjer knÀna. Jag har inte mycket klÀder, en dubbelgarderob rÀcker gott för allt jag Àger.
#7 Helt fantastiskt !!
Men men , , alla Àr vi som sagt olika . Man tager vad man haver.
Perfekt med sĂ„dana shorts som inte fastnar . đ Du verkar mĂ„ gott och njuter ! đ
HH đ
#7 Fin bildđ
/Maria
Fin bild och tuffa proteser! FÄr du vÀlja sjÀlv hur dina proteser skall se ut?
IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!
Min stil Ă€r vĂ€ldigt varieradđ NĂ„gon dag kĂ€nner jag mig dyster och vill klĂ€ mig mörkt med mörkblĂ„a jeans, mörk t-shirt och min svarta luvtröja med dragkedja, nĂ„gon annan dag kĂ€nner jag mig glad och vill ljusa till nĂ„gons liv och dĂ„ klĂ€r jag mig ljusare i orange och ljusblĂ„a jeans. NĂ„gon annan dag vill jag se rockig ut, nĂ„gon annan hip hop aktigt.
Skulle tro att humör pÄverkar mycket.
Ăr det nĂ„gon dag som att vi ska till syrran och fira lite jul sĂ„ brukar jag köra pĂ„ rött och mörkgrönt. Antigen min rutiga skottskjol eller mörkblĂ„a jeans med en mysig stickad tröja. Om jag tex fyller Ă„r och ska fira födelsetag med syrran och hennes son pĂ„ snart 4. Vi fyller Ă„r dagarna efter varandra. SĂ„ Ă€r det mitt humör som avger, men brukar att försöka klĂ€ upp mig lite.
Jag Àr mycket för linnen! Vet inte varför men tycker det Àr skönt :)
Förut ogillade jag högmidjade byxor men sedan jag fick sonen, gillar jag det mer för hÄller inne dallret hehe Men mÄste vara mycket stretch, nÀr magen svullnar blir det inte skönt annars.
Nu till hösten gillar jag huvtröjor men Àven vissa stickade plagg.
Aldrig varit fan av klÀnningar eller leggings.
#12 FörstÄr precis vad du menar .
Jag gillar oxĂ„ linnen , allra helst förra sommaren , dĂ„ det va sĂ„ varmt đ„” hade linne och shorts , eller linne och kjol , men fĂ„r inte ha linne pĂ„ jobbet , mĂ„ste ha en t-shirt eller blus .
Till hösten har jag linne o tröja med dragkedja , stretch jeans Àr skönt ( för magen . . hehe. . ) som du sÀger.
Vi Àr alla olika , jag anvÀnder leggings och kjol eller klÀnning .
HH đ
#12 & #13 Ăven jag gillar linnen. Och ja speciellt pĂ„ sommaren. Typ varje dag nĂ€r jag sommarjobbade sĂ„ hade jag ett linne och basic tights. Och linne Ă€r ett mĂ„ste under stickade tröjor nĂ€r kylan kommer. Ăven under t-shirts och tröjor överhuvudtaget. Brukar liksom stoppa in linnet innanför byxorna sĂ„vida det inte Ă€r tights. Tycker det hĂ„ller kroppens vĂ€rme mycket bĂ€ttre dĂ„ under de kalla mĂ„naderna.
Jag har alltid jeans och nÄgon top som Àr rak och inte tajt. Mina toppar kommer nÀstan bara frÄn Gudrun Sjödén. Ska jag vara lite finare blir det svarta jeans haha. Finare tillstÀllningar Àn sÄ gÄr jag inte pÄ. Min man har kortbyxor och T-shirt/ tröja frÄn tidig vÄr till sen höst.
/Maria
#10 Ja, man fÄr vÀlja mönster om man vill ha. De flesta protesbÀrare vill dölja att de gÄr med protes och dÄ Àr det kosmetik och nylonstrumpa över. Jag resonerar tvÀrtom, vill att alla ska se att jag gÄr pÄ proteser sÄ att jag inte blir puttad eller knuffad. Det dÀr leopardmönstret Àr 20 Är gammalt och finns nog inte lÀngre. Numera se de flesta mönsteralternativen ut som murriga 70-talstapeter, eller turkiska damsjalar.
#16. Ăr den mönstrade delen hĂ„rd eller mjuk? TĂ€nkte att i vilket fall som helst kanske man kan mĂ„la om dem sjĂ€lva eller klĂ€ dem i nĂ„got tufft tyg.
IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!
#16 Trist att de inte har mer blandade mönster.
/Maria
#17 Den mönstrade delen Àr hÄrd, annars fanns inget stöd för stumpen i protesen. Mönstret Àr tyg som epoxylimmats pÄ.