Alltid är det något...
Det var inte längesedan vi köpte ny tvättmaskin. Det var på tiden för den har varit med oss många år.
Igår när jag skulle göra Lasagne så började lampan till ugnen "spöka" den slocknade och tände sig om vartannat. Jag fick ingen koll alls på vilka grader ugnen visade.
Dags för ny spis med andra ord.😃
Sådana här saker tycks alltid komma i klump. Är det något som gått sönder så följer något annat. Har ni märkt det också?
/Maria
Jo då! De gör sällskap de små rackarna. Anfaller i flock, hihi. Vi behöver ny tvättmaskin bla. Spisen bytt . Mvh/WL🌺
Jag har skrivit en tråd inne på hemmet också men jag kan ju fråga här också om det är någon som har tips på en bra gasolspis?
60 cm bred och elektrisk ugn är kravet.
/Maria

Trist att fler saker pajar samtidigt år så typiskt.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Samma här, minst tre saker pajar samtidigt.
Eftersom vi bor i hyresrätt så spelar det ingen roll egentligen. Men irriterande när det inte funkar.
#5 Det kan vara cykel, bil, gräsklippare, matberedare. Vad som helst egentligen. Ofta går de sönder i "grupp". Som en sammansvärjning haha🙂
/Maria
#6 Precis , , det kan ju vara hushållsmaskiner som pajar , trots att man bor i hyresrätt.
Men det räcker ju tex om lampan i ugnen pajar , när man bakar , grr . . inte kul !
Du kan ju inte byta lampan då , , när bullarna tex,är i ugnen , då blir dem ju förstörda. så , sen får man byta lampan när man bakat klart. Låtit ugnen svalna.
HH 🙂
Japp, det är 3 grejer som går sönder med kort mellanrum. Så när 2 saker gått sönder så väntar vi bara på den 3:e
Jo det är klart. Mycket prylar, då kan mycket gå sönder. Men just dom där dyra är det praktiskt att nån annan tar kostnaden.
Vi fick lov att byta akvariet när det gamla började läcka. Blev ju några kronor och mycket jobb. Datorerna måste man ju byta då och då.
Oftast tre saker som gör sällskap. Spis, tvättmaskin och brödrosten. Jag tror de samarbetar för att göra sig påminda. Min laptop är dålig, skrollen funkar inte bla. Men jag vet inte när det är dags riktigt att kassera den. Men har lagt allt på USB, ifall att. Mvh/WL🌺
Diskmaskinen, datorn och dammsugaren gick sönder en gång inom samma vecka.