Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 558 ggr
Maria
1

Godmorgon fredag 30 november

Godmorgon på er.

4 grader varmt har vi och inget regn än så länge. Jag börjar jobba idag efter att ha varit sjukskriven i två välbehövliga veckor. Det ska bli skönt ändå att komma till jobbet.

/Maria

flocken
1

Godmorgon Blåser fortfarande storm. Vaknade inatt av att hunden hade diarré och det bara forsade ur han. Så blev att tvätta golvet men luktar fortfarande skunk inne. Vi ska in o vaccinera honom idag så då ska jag prata om ev medicinering av hans stress och oro. Är man aldrig lugn o avslappnad så pajjar magen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
1

#1 Stackars vovven. Hoppas att det lugnar ner sig.

/Maria

Fransu
0

God morgon!

Jag har dåligt att göra på jobbet, så jag tog ut en semesterdag idag. Riktigt skönt. Ska passa på att julpynta lite.

Det blåser ordentligt ute, så jag funderar på hur jag och pudeln ska gå vår promenad idag. När det blåser så här är det inte ovanligt att stora grenar faller ner från träden. En sån vill jag ju helst inte få på hunden eller mig själv.

Hoppas alla får en härlig fredag!

#1 Stackars vovven. Reagerar han på stormandet?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

flocken
0

#3 Ja dessvärre. O de bygger en ny förskola nästan precis bredvid vårt hus. Så är aldrig lugnt. När det väl är klart blir det toppen. Vet inte om det finns medicin att ge. Ger bara naturläkemedel

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Fransu
0

#4 Jag är ingen expert, men det ska finnas någon typ av lugnande "apparat" man sätter i ett eluttag. Den ska då sända ut något ämne som verkar lugnande på hundar. Jag känner mig helt tom i skallen just nu. Kan inte alls klämma fram vad den heter… Återkommer om jag kommer på. Om inte annat, veterinären vet ju bäst. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

flocken
0

#5 vet vad du menar. Men då drabbar det även mina dagishundar. Får se vad vett säger idag

…………………………………..

aggeelin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Nu har vädret växlat från 12 minus till 4 plus. Så jobbigt för hunden. För katter finns det lugnande, Felliway, som sätts i eluttaget.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
0

God morgon
Regnet vräker ner.
Jag njuter av att kunna diska utan att stå på knä framför en diskbalja placerad ovanpå toalettstolen.
Idag ska jag adventspynta hemma och nere hos Svärmor.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

[[eskils_]]
0

#8 Ja det finns mycket att vara glad för om man tänker efter! 😃

Även här är det regn och ruskväder.

citytjejen
1

Regnet piskar och det blåser friskt här! Har julpyntat lite i kontorslandskapet på jobbet och vid lunch bestämde jag mig för att åka hem och jobba därifrån då de flesta på jobbet var borta eller lediga. Nu sitter jag hemma med mannen mittemot vid köksbordet och vi dricker en varsin espresso. På söndag åker adventsstjärnorna upp 🙂

/Christina

Maria
1

Min man ringde mig precis. Han hade gått hem från jobbet för han är så förkyld och febrig. Jag tror inte det hänt på hur länge som helst att han gått hem från jobbet,

/Maria

Fransu
0

#11 Usch, hoppas han kryar på sig snabbt. Aldrig roligt att vara krasslig.