Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hälsa-och-harmoni
Läst 735 ggr
MonicaLagerquist
1

Guldkant på tillvaron

Vad gör du för att få en liten guldkant på vardagen?

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Carmarino
3

Äter en bit god choklad.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Fransu
1

Gör som #1 äter en bit (eller två 😉) god choklad. Eller så bakar jag något gott, det är en guldkant att både få baka och äta.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

MonicaLagerquist
1

Ett bad  tillsammans med mannen med tända ljus och badolja.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
1

Det är småsaker numera som ger mig guldkant. 

Ett besök hos barnbarnet eller om de kommer hit. Att tända en brasa på kvällen. Att skratta ihop med min man. Att gå en promenad tillsammans och mata ankorna i vår lilla sjö. Att äta något gott från havet särskilt ostron eller krabba.

Numera så är alla sådana här händelser guldkanter i min tillvaro.

/Maria

Mooniq
1

Ibland äter jag en lunch på stan -det e guldkant. En promenad/fika med vänner är guldkant. Vackert väder är guldkant. Småsaker som gör mig glad är guldkant.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

flocken
3

En promenad bara jag o hunden. Egen tid. Åka ut till stugan. Sno en kram av mannen. Vi försöker varje dag göra något xtra så vi inte hamnar i vardagen som bara rullar på. Vi lägger xtra pengar på mat. Inte slösa. Men vi värdesätter att kunna äta o dricka vad vi vill. Vi reser inte. Vi är väldigt kärleksfulla o båda vill ha mkt närhet. Bara lägga handen på ryggen när man går förbi varandra. Igår satt vi bredvid varandra i soffan l han pillade mig i håret. De små sakerna som betyder så mkt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Tuulikki]
0

En nystädad lägenhet. Lägga ansiktsmask och pyssla om mitt hår. Köra ett hårt gympass. En burk Cola Zero. Har mängder med småsaker som sätter guldkant på mina dagar. Har inte så höga krav 😁

Lona
0

#2, Och pussar på cairn-Oskar? 😃❤️(Det har jag gjort i helgen.👍)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lona
0

Tar en promenad med hundarna, gärna att vi åker nånstans och har fika med oss.

Tar ett varmt "spa-bad", tyvärr har jag inget badkar längre.

Hälsar på i stallet.

Tränar på att vara arg(!!!).

Kryper ner i sängen framför kaminen med en bra bok och lite gott att käka.

Lunch/fika ute tillsammans med pojkvännen, släktingar eller andra vänner.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fransu
1

#8 Ja! Han var här för några veckor sedan. Alldeles underbar. ❤️

Just ja, L sa att det var någon kennelaktivitet i helgen som var. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Tarotstollan
0

Träffa kompisen och fika ihop, sitta och prata om ditt och datt då eller i telefonen.
Köpa någon bakelse att ta med hem och bara njuta i lugn och ro.
Långt varmt bad med en bok.
Gosa med katterna.
Sitta på balkongen och mysa under sommarnätterna.
Sitta och mumsa godis och choklad, dricka cider och inte bry sig om hur många kalorier det är…😎

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!