Rökfri 6 månader!
Det är 6 månader sedan jag slutade röka. Yay me!😃 Finns det andra före detta rökare här?
Jag har varit storrökare i 35 år tyvärr men slutade 2011.
/Maria
GRATTIS!
Jag är fortfarande rökare, men jag har större problem jag måste överkomma först, sen ska jag ta itu med det.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Japp! Rökfri i 9 år, rökte i 12 år.
STORT GRATTIS!!!!!
Tack så mycket. Jag rökte i 20 år och bestämde mig plötsligt bara att sluta, var egentligen inte supermotiverad, jag gillade ju att röka. Men nu gillar jag också alla extra pengar som jag fått.😃
Ni som slutat, har ni fortfarande suget?
#2 Känner du av några besvär av rökandet? Jag hade börjat hosta lite när jag la mig ner.
Jag hade inga besvär alls av att röka under alla åren som jag gjorde det.
Jag snusar däremot vilken kanske gjorde det en aning lättare att sluta röka men jag snusade även då en del.
/Maria
Rökfri i drygt 2 år efter 40 år av rökande. Började när jag var 11 år. Slutade med hjälp av e-cigg och det gick över förväntan.
Jag hade ganska mycket besvär av rökhosta när jag slutade men den försvann efter bara några få veckor. Är inte sugen på att röka idag men vågar inte prova ett bloss. Det kan ju vara gott fortfarande 😃
#5 Inte nåt, det är det bästa jag någonsin gjort!
Vet att frågan inte var till mig men jag hostade på kvällarna när jag gick och la mig en tid innan jag slutade, kanske ett år eller så från och till. Hosta gör jag aldrig längre vilket är så skönt! Förkylningarna med hostan försvinner ju med, den kunde sitta i, i månader innan.
Jag har aldrig snusat själv så vet inte hur det fungerar med rökning. Jag använder nicorette inhalator, den är helt fantastisk, eftersom jag är så rutinbunden så kändes det inte som ett alternativ att försöka sluta göra vanan så tvärt.
Tips till andra här. Visste ni att man kan kontakta vårdcentralen och få nikotinhjälpmedel på recept? Det ingår inte i högkostnadsskyddet men det blir ändå lite billigare på recept.
#7 Har du slutat med e cigg nu eller använder du det fortfarande? Haha, jag tänker att nu skulle det nog inte kännas så bra om jag provade, (vilket jag inte tänker göra,) tror det skulle kännas för starkt och för mycket nu.
#8 Så var det för mig med, men det tog 2 dagar sedan var hostan borta. Jag blev så förvånad när jag blev förkyld för ett tag sedan och inte ens fick någon hosta.
#10 Fantastiskt! Jag har med varit med om det, förkylning utan hosta fanns ju inte när man rökte!

Grattis.
Bra jobbat.
Röker inte själv och är så glad att ingen av mina fem ungar gör det heller.
Stolt ägare till tre La permer
#10 Jag använder fortfarande e-cigg men slutade med nikotin ca 6 månader efter jag slutat med vanliga cigaretter.
Nu puffar jag lite bara för vanan. Den är betydligt värre att lägga av med än nikotinet. Jag klarar mej utan också för jag har varit utan e-cigg flera dagar men känner inte att jag behöver låta bli. Det finns ju en hel del goda smaker 😉
#0 Grattis! 🏆
Jag rökte i många år men slutade för ca 20 år sedan. Ett underbart steg som jag aldrig har ångrat!
Snusat har jag aldrig gjort och tänker inte börja heller.
#11 Haha nej jag plockade fram bisolvon i förväntan på hostan men la snopet, och lyckligt undan den igen.
#12 Tack, ja det är verkligen något att vara tacksam över. Jag har ett syskonbarn som röker och jag mår dåligt av att jag bidragit till en rökkultur runt honom när han växte upp.
#13 Jag erkänner att jag har blandade åsikter om E-cigaretter, jag kan inte så mycket om det men har stött på många som försvarat det, och när man ber om info så länkar de bara till tillverkarnas propagandasidor. Fast det är ju såklart en oerhörd skillnad mot vanliga cigaretter. Och det är underbart att du slutat med nikotin, och alla andra gifter i cigaretterna såklart.
#14 Tack. Härligt att höra. Tycker en av de bästa sakerna med att sluta röka är att man alltid har en vinst med sig liksom. Något att vara stolt över att man lyckats.
Nej känner inga besvär av rökandet. Vet att det är negativt såklart. Men är inte redo att sluta än.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#16 Jag slutade när jag fick lite vårkänslor när vintern så plötsligt gick över i vår. Jag gav mig själv 5 dagar och hann ångra mig tusen gånger under dagarna, men sen tänkte jag lite dystert sådär att det är väl lika bra att få det gjort.😃
Hoppas att jag får heja på dig i din slutat röka- tråd en dag.