Frusen
Nu är den perioden av året (läs vintern) i antågande och jag som är frusen har försökt att förbereda mig med kläder. Jag har en ganska bra vintergarderob så det är egentligen inga problem.
Hur har ni andra det? Är ni frusna? Hur brukar ni vara klädda den kallare årstiden?
/Maria

Jag är en fryslort.Än så länge är det linne och shorts.På måndag är det dags för långbyxor.
Har ofta en fleeströja på mig.Kör med skalkläder och har ingen riktigt varm jacka utan fyller på under jackan istället.
Har sällan vantar på mig.Drar in fingrana i jackärmen.
Stolt ägare till tre La permer
#1 Linne och shorts???😃
/Maria

#2 från 1 maj till sista september.😉
#3 Ungefär som min man då förutom linnet😉
/Maria
Jag har alltid extrakofta på mig på morgonen och den får jag ha i ryggsäcken på hemvägen från jobbet. Hellre för mycket kläder än för lite😉
/Maria
#1 Jag lovar att om du hade linne och shorts på dig här hos mig så skulle du frysa. Oavsett vad almanackan säjer. 😉
Jag har fårskinnstofflor på och nu den kalla årstiden kofta eller fleecetröja. Tyvärr har jag fått börja med strumpor också nu. Avskyr strumpor.

#6 Vad har ni för inne och ute temp idag?
Jag har frusit hela mitt liv. tills för 2 år sen då jag dundrade in i klimakteriet. Jag har även läst på om cirkulationen och äter MSM som tillskott som ökar cirkulationen i kroppen. Jag började med torkad mald brännässla som tillskott för några veckor sen - mycket vitaminer och mineraler däri. Jag fryser inte längre alls. Har mina hedebyar - då e jag glad över att jag kan gå ut i kylan - men mellan hedebyarna så har jag sänkt min bostadstemp till 19 och gärna än svalare i sovrummet. Helt knäppt, tycker jag själv. Fleecejackorna hänger mest över stolarna och jag e nöjd med tunn jacka utomhus. 😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag är väldigt frusen. Extra frusen om fötterna. Min man skrattade åt mig i somras då det var värmebölja och jag gick i linne, shorts och … ulliga lammskinnstofflor! 😃
Är jag stilla fryser jag väldigt lätt. Däremot när jag är ute och går så har jag ofta för mycket kläder på mig. När jag får upp pulsen blir jag varm istället.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Fryser. Idag blev det väntar o fusk polo ute. Är alltid väl klädd Men sen några månader tillbaka svettas jag som en gnu på nätterna.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#7 Det var 3 grader när jag gick upp imorse. Nu har det klättrat till 13 grader.
Inomhus hade jag 17 i köket. I näshöjd, det är alltid kallare på golven. Just nu är det 19 i köket. I näshöjd.
Sovrummet ligger på 16-17 grader innan vi börjat elda. Perfekt tycker vi.
Jag fryser sällan och har aldrig varit en frusen person. Trivs bra med det!
/Christina
Jag är väldigt varm av mig så jag njuter nu när det äntligen är svalt och skönt ute. Än så länge går jag utan ytterkläder men på morgonen är det lite kyligt, så snart blir det tunn kofta eller skinnjackan då. Men det är egentligen vanligare att jag klär på mig för att jag blir trött på frågan "fryser du inte?!" snarare än för att jag faktiskt fryser, haha. Tidigare har jag gått i en tjockare kofta hela vintrarna (plus mössa och vantar vid 15-20 minusgrader) men förra hösten köpte jag faktiskt en kappa. Så den åker väl fram när det blir ordentliga minusgrader. Men om jag ska röra på mig måste jag ha den öppen, för annars tycker jag det blir för varmt ändå.
Sen har jag bytt till vinterskor, öronen skyddas av hörlurarna och jag har ett par luffarvantar när det behövs. Mer vinterkläder än så behöver jag inte :)
Inomhus har jag gärna runt 16-18 grader. Lite kyligt om fötterna, speciellt eftersom jag ogillar att jag strumpor inomhus. Men annars tycker jag det är helt perfekt
//Jessie
Jag är frusen och älskar värme! Strumpor på sen länge och igår tog jag fram höstkängorna och en varmare jacka. Däremot blir jag fort varm när jag cyklar så jag måste tänka på vad har på mig. Jag är ofta svettig när jag kommer till jobbet och sen svalnar jag och fryser.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet