Frisyr
Vad har ni för frisyrer?
Jag har mer eller mindre i hela mitt liv haft långt hår med lugg.
En kort period då vi reste en del så hade jag kort hår. Praktiskt vid bad och snorkling😉
Nu det sista så har jag för första gången försökt spara ut min lugg men igår så tröttnade jag och klippte den så nu känner igen mig själv igen😃
Jag sätter alltid upp håret däremot. Även nattetid så har jag en "boll" uppe på huvudet för det blir så varmt runt halsen annars.
/Maria
Kort page, det finns inte mycket att göra med tunt hår som växer jättesakta.
Jag har alltid drömt om jättelångt hår…
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag hade väldigt långt hår och lugg ända tills för ett par år sedan då det åkte. Jag satte alltid upp håret för det var ivägen så därför kändes det bra att klippa det kort. Nu är det superkort och ingen lugg för allt kammas uppåt. Så enkelt och torkar på nolltid efter tvätt.
Klipper alltid till axeln och låter det växa i 1,5 år, klipper till axeln igen, och så håller det på. Hade lugg som liten.
Jag har nästan haft samma frisyr i hela mitt liv. Halvlångt och lugg. Ibland har jag haft håret lite "uppklippt" då kommer mitt självfall fram lite bättre. Jag har precis som du Maria försökt spara ut luggen emellanåt, men alltid hunnit tröttna och klippt tillbaka luggen igen.
Har nästan alltid håret i tofs eller fläta.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Håret bestämmer frisyr. Jag har ingen talan. Långt, tjockt o vågigt. Just nu relativt kort, till skuldrorna. Klippte av nästan 15 cm sist. Växer xtremt fort. Bleker det var 6te månad o har då ca 10 cm utväxt varje gång. När jag träffade min man för 14 år sedan hade jag tuppkam.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Har haft samma frisyr sen jag föddes känns det som, haha. Ca axellångt, har väl som kortast haft strax under öronen och som längst till BH-bandet. Trots otaliga försök att få det längre. Samt snedbena. Mer eller mindre lockigt beroende på hur rent håret är, vädret, hur jag sovit och slumpen. Det är den frisyren mitt hår naturligt hamnar i och jag har aldrig varit tillräckligt motiverad för att försöka ändra det. Har aldrig håret uppsatt på dagtid (tofsar och liknande glider ändå bara ur, mitt hår är för tunt och glatt - dessutom tycker jag det är obekvämt) men senaste tiden har jag sovit med en sidensjal/sidenmössa nattetid för att skydda håret lite.
//Jessie
Jämnlångt hår, som går ca 1 dm nedanför axlarna.
Jag vet inte om jag har någon frisyr direkt 😂 det är jämnlångt, ner till BH-spännet. Något kortare i lugglängderna. Låter det bara växa 😅 Har en snygg utväxt på 5-7 cm dessutom. Planen är att göra en avfärgning och återgå till min naturliga (blonda) hårfärg i höst, just nu är det brunt 😊
Har ingen frisyr - ser ut som ett troll i huvudet. Har problem med hårvårdsprodukter som skadar hårbotten - så de utgår. Har återkommande cykler av rejält hårtapp och sen kommer det åter - en läkare sa för många år sen att det är en stressreaktion som jag antagligen kommer att få dras med hela livet - han har haft rätt hittills. Alltid önskat får tillbaka mitt hårsvall jag hade som tonåring men det kommer inte att hända. har finkrusigt/lockigt hår som vägrar anta nåt som kan kallas frisyr -blir lite bättre när jag permanentar det - men måste då vänta tills jag är inne i en god period. 😃Fick jag önska skulle jag vilja ha en pudelfrissa med enorma lockar a la 80-talet. Älskar stort hår med ostyriga lockar.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Tunnhårig och noll intresse för att hålla på med håret.
Var och klippte mig igår och hon som klippt mig de senaste 30 åren tyckte att jag skulle spara ut min lugg nu. Får se om jag orkar det eller om saxen kommer fram om ett par veckor. Hur som helst är det skönt att vara nyklippt.Det gick på tok för länge den här gången innan jag kom till skott och bokade tid för klippning.
Stolt ägare till tre La permer