Godmorgon lördag 15 september
Godmorgon från ett regnigt Göteborg med 12 grader: Brrr.
Hoppas ni får en fin lördag.
Jag minns inte om jag redan skrivit det men min son skickade bilder nu i veckan på blommande Rhododendron och en liten maskros som blommade så fint. Naturen har fått en liten knäpp.😉
/Maria

God morgon
Min telefon ringde flera gånger i natt.Jag fattade det inte förens i morse .Känner inte igen signalen på nya telefonen .Jag trodde att det var FB signaler.Nu på morgonen ser jag att svärmor ring fem gånger i natt runt två tiden.Jag ska ringa till henne vid halv åtta för då lär hon vara vaken.Hon lär väl inte minnas vad hon ville i natt men hade det varit något allvarligt hade personalen ringt.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Mårning. Sov som en sten fram till åtta! För mig är det rekord, tror jag.
Så nu håller jag på att vakna till med lite internetsurr och kaffe. Fick ringa min hyresvärd i förrgår kväll då jag tror att skogsmössen är lite för närgångna i stugan. Hörde lite konstiga ljud så nu har vi en attackplan - min hyresvärd ska köpa hem ett par apparater med sensor som avger högfrekventa ljud vid rörelse och det blir lite fällor på strategiska ställen. vill inte bo på ett ställe till med husockupanter.
Det har regnat både på längden o tvären det sista och blåst, mina blommor ser lite skamfilade ut - men hittade en rosknopp och en ringblomma som kämpar på 😃Luktärterna blommar fortfarande men är riktigt luggslitna efter blåsten och hällregnet, nu väntar jag på ärtskidorna så jag får samlat ihop lite fröer för nästa säsong.
idag blir det ledig fm och sen iväg till jobbet 13.30. hoppas hela dagen blir solig - min gräsmatta växer så det knakar och klippsmurf som stått stilla några dagar har digert arbete framför sig.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

God morgon!
Här är det regn och 14 grader, jag tror på innesittarväder!
I natt fick jag sova på soffan, då golvpolishen i sovrummet stank som bara den! Hoppas det vädras ut till i kväll…
God lunch!
Här är det solsken och 13 grader.
#0 Härligt med blommor, när de än kommer. 🙂
God middag!
På förmiddagen har vi varit på ärenden. Bland annat beställt en heltäckningsmatta vi ska ha i sovrummet. Vi har så kalla golv och tänkte att heltäckningsmatta under fötterna när man går upp måste ju vara skönt. Hoppas det inte blir för opraktiskt. Blir det så får vi helt enkelt ta ut den igen.
Igår kväll och i natt regnade det riktigt kraftigt här. Emellanåt lät det som att någon hällde vatten ner från himlen, att det inte kom droppvis utan snarare forsade. Regnmätaren var full i morse i alla fall.
#0 Oj, måste gå och titta på våra rhododenronbuskar och se om någon av dom blommar. Om jag har förstått det rätt finns det olika typer av rhododendron.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."