Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1032 ggr
Maria
2

Rösta

Snart är det val och jag undrar om ni röstar? Var röstar ni? I förtid eller på själva röstdagen?

Själv röstade jag redan 22 augusti då förtidsröstningen började. Vi har så förmånligt att på jobbet i entrén på Sahlgrenska så går det att rösta.🙂

/Maria

Tarotstollan
0

Jag kommer att rösta på valdagen, det har vi i familjen alltid gjort så det fortsätter jag med som tradition.
Jag får gå till en högstadieskola ca 10-15 minuters promenadväg härifrån.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[GIKmio]
0

Jag röstar av tradition på valdagen. Jag har det så bekvämt att det tar 2-3 minuter att gå till vallokalen. Eftersom jag har ett arbete då jag är ledig på helgerna ser jag ingen anledning att bryta den traditionen..Första gången jag hade rösträtt var 1994 så det blir sjunde gången jag går till vallokalen.

Maria
1

Jag har också väldigt nära till vallokalen men jag har aldrig riktigt förstått varför just den dagen är så viktig😉

/Maria

Mooniq
0

Brukar rösta på valdagen men i år lurar jag på att förtidsrösta. Hoppas att diskussionerna finns i varje hushåll om hur viktigt det är att gå o rösta  - inte bara i år. Ser inte fram mot detta valet alls.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Aasi1
0

Ska på bröllop den helgen så jag förtidsröstar. Jag har bestämt mig och kommer att rösta i dag. Förra gången rösta jag på valdagen och föredrar nog det men det går inte i år.

[GIKmio]
0

#3 Jag växte upp med en pappa som var politiskt aktiv. Vid varje valrörelse var det bara politik vid matbordet. Sedan hängde jag med när mina föräldrar röstade i matsalen på skolan. Det blev som en högtidsdag, och det bär jag med mig ännu idag 🙂 Därför röstar jag på valdagen.

[Tuulikki]
0

Jag förtidsröstar

Loris M
0

Kommer att rösta på valdagen. 

#3 Jag har aldrig förtidsröstat (vad jag kan minnas). Att rösta på valdagen känns på något sätt för min del mera högtidligt, viktigt och man blir en del av gemenskapen.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

worst
0

Jag har alltid förtidsröstat. Enkelt och snabbt och jag har fler dagar att välja bland.

[[eskils_]]
0

Jag röstar som vanligt på valdagen. En viktig dag och lite högtidligt.

JMW
0

Det blir på valdagen. Det är enklast för oss. Tyvärr har de flyttat vallokalen som tidigare fanns i skolan här i byn. Fem minuter bort med bil. Nu får vi åka lite längre, 15-20 minuter, men det får bli så.

sp0ngeb0b
0

Jag har förtidsröstat från utlandet via posten, då jag inte kommer hem till Sverige förrän efter valet är över. Tänkte egentligen rösta på konsulat för jag vågar inte lita på att brev inte tappas bort på vägen (det skickas över halva jordklotet), men jag är på resande fot så jag hade inte tillgång till någon vallokal när det var dags för det. Därför blev det brevröst för min del.

I tidigare val har jag röstat på valdagen. Spelar inte så stor roll för mig egentligen när jag röstar, har ingen tradition eftersom detta bara är andra gången jag får rösta. Men det känns bra att rösta på valdagen, känns lite som att det är det man "ska" göra. Och det är ju på en söndag så det passar ofta bra. Så jag gör det, även om jag egentligen inte bryr mig nämnvärt när eller var det görs. Det viktigaste är att det görs.

Scorpio97
0

För mig är det första valet jag får rösta i så självklart ska jag göra det. Planen var att förtidsrösta (känns som att det är lugnare och mindre folk då) men jag har inte lyckats bestämma mig vad jag ska rösta på, så jag får se hur det blir. Har i alla fall bara tre-fyra minuter till min vallokal oavsett om jag röstar i förtid eller på rätt dag :)

//Jessie

fruktgumman
0

Jag förtidsröstar. Förmodligen blir det imorgon.

citytjejen
0

Vi förtidsröstade igår så att det är gjort 🙂Jag har gjort lite olika med röstningen genom åren, ibland i förtid och ibland på valdagen. Det beror på vad som är mest praktiskt helt enkelt.

/Christina

Fransu
0

Jag ska rösta. Vet ännu inte vilket parti som ska få min röst. Men jag börjar närma mig ett beslut. Jag har alltid röstat på själva valdagen. Jag har funderat på att gå och förtidsrösta i år. Skönt att ha det gjort. Måste ju bara bestämma mig först också.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."