Godmorgon lördag 25 augusti
Godmorgon på er. I Göteborg 13 grader.
Jag tänkte sova länge idag men Moritz ville annorlunda😃 Efter att ha gett katterna mat, tömt lådan och släppt ut dem i vår lilla trädgård så kunde jag lika gärna stanna uppe.
Idag ska jag sätta tulpanlökar som jag fick av sonen och hans sambo. Jätteläckra färger. Jag fick även tre kraftiga Amaryllislökar som jag ska sätta i krukor. De hade köpt dessa på en trädgårdsmarknad och det är alltid roligt för då kan man få tag i lite udda "modeller".
Hoppas ni får en härlig lördag.
/Maria
#2 Sötnosen❤️
/Maria

God morgon
Små katterna vägda och pussade på. Katterna och hunden har fått älgkött till frukost.
Mannen och en av sönerna med flickvän ska in till Uppsala och kika på flyguppvisningen idag.
Själv stannar jag hemma och fixar inför kvällens räkfest.
Kattutan men stolt Plåtis ägare

God morgon!
Äntligen lite höstkrisp i luften, bara 15 grader och växlande solighet.
Idag ska jag skura golv och räkna mediciner inför ett läkarbesök på måndag…
God morgon! Gårdagens regn har ersatts av solsken och blå himmel. 12 grader just nu.
Idag ska jag inte åka in till Stockholm City, där det tydligen pågår över 100 evenemang idag, varav ett riktigt otäckt… Gillar lugn och ro.
#1 Fina lökar, det ska nog gå bra att få tulpaner i vår av dem!
#2 Fin kille! Ja, barn och djur först. 🙂
Det här är verkligen vila för mig - samtidigt som jag simmar ca tre timmar om dagen. Det är också vila och meditation. Jag behöver röra mig för att må bra. Äta gott och vettigt mår jag också bra av. Nu ska jag njuta av den sista dagen. Det tråkiga är hemfärden. Planet landar ca 00 och sen är vi hemma ca 03.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#9 Jag tänkte följa dessa råden i länken så får vi se…
Fanrastiska bilder Agge. Jag har redan glömt var ni är någonstans?☺️
#6 Jag skulle bli väldigt förvånad om det blev tulpaner av lökarna på bilden😃
/Maria
#10 Ursäkta, ser förstås att det är amaryllislökar. Hade lite för bråttom där. 🤪
#11 Haha😉
/Maria
Vi är i Parga. Grekland. Ett litet lagom ställe på fastlandet nära Lefkada och Preveza. Alldeles lagom här, allt finns nära, hav och samhället. Hotellet bra med grekiska mått, vi är inte vana vid tjusiga hotell. Mår så bra av sol, värme, avkoppling och aktivitet (simma 3 timmar om dagen ca).
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Så var det ja. Du har skrivit det innan.
Det låter alldeles underbart. Ibland längtar jag så till Grekland. Sist vi var där var 2013 tror jag och då var vi på Santorini där vi varit flera gånger innan.
/Maria
Idag när vi var och handlade kattsand så satt det en liten fågel alldeles vid bilen på parkeringen.
Jag kunde ta upp den i handen och vad jag såg så var det inga skador och han kunde sträcka ut sina vingar och benen var "hela"
Jag var inne i djuraffären och frågade och de trodde att den kanske flugit i de stora fönstren. Jag gick iväg till en liten gräsplätt och la fågeln där. Inte lätt att hitta så mycket grönt i ett industriområde. Jag hoppas innerligt att den lilla pippin klarade sig.
/Maria
Halloj. Jobbat fm med attackväder. Ömsom störtregn, ömsom solsken med supersnabba vändningar där emellan. Eftermiddagen blev det en tur till en kompis som hade tårtkalas idag och som fyller år i morgon, jättekul att få tjöta med massa folk jag inte sett på flera år. Nu blir det lite tv & soffa. I morgon blir det sovmorgon och sen promenad - och på em dags att jobba igen. Helgen liksom swishar förbi när jag har jobbhelg. 😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃