Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 803 ggr
MonicaLagerquist
2

Hemnet

Är du som jag.Sitter och surfar på Hemnet och andra hus visningssajter trots att du inte är i köp eller säljtagen.Mest nyfiken på att se hur folk har det med möbler och inredning.

Stolt ägare till tre La permer

[Hayabusa]
0

Nej, det gör jag inte. Dock har jag vänner & bekanta som gör det. De har en sak gemensamt - de är kvinnor.

PS Det kan vara en ren tillfällighet, men det är så i mitt fall.

Novachan
2

Oja, dels för att se hur marknaden och utbudet ser ut kring områden jag kan tänka mig bo i men också söka och se om det finns "drömhem" - typ se om det finns ett sådant hem man faktiskt skulle vilja ha men inte har råd till just nu, främst hem som man kan tänkas ha råd med i framtiden (med lån förstås) men också för att se hur vissa av de dyra bostäderna faktiskt ser ut - ser de så mycket bättre ut än "vabliga" hem… Sen ser man ibland smarta lösningar på bl.a. förvaring och annat som man kanske kan använda i sitt nuvarande hem. Inredningstips tittar jag inte efter men jag vet att det är vanligt att folk kollar efter det

Scorpio97
0

Nej, jag har aldrig gjort det.

//Jessie

[Gnagare2]
0

Hemnet var i princip mitt "hem" i många år innan jag köpte mitt drömhus. Så ofta var jag inne och tittade på Hemnet. 

Går fortfarande in och tittar emellanåt. Det är alltid kul att kolla på hus. Jämföra priser,skick på hus och dylikt.

OlgaMaria
0

Ja, jag kollar Hemnet ofta men numera framför allt för att hålla koll på vad som säljs i området jag bor. Känns bra på något sätt att hålla koll på marknaden. Ibland tittar jag även på andra hus som är intressanta av en eller annan anledning - för att de är fina eller skulle passa som sommarstuga. Tidigare har jag kollat mycket på Hemnet bara för att det är kul, inredningsinspiration osv… men numera mest för att se vad som säljs i området som sagt. Tror många surfar på Hemnet och drömmer sig bort, planerar hur man skulle inreda och vad man skulle göra med tomten osv…. det är ungefär som att leta efter en resa - man drömmer sig bort och har kul en stund.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maria
0

Det har jag aldrig kollat faktiskt.

/Maria

Mooniq
0

När jag sålde mitt hus var jag hemnet-fast 1 månad innan jag  bestämde mig och under tiden som huset låg ute till salu. 

Det retade gallfeber på mig att fotografen high-light'ade korten så till den milda grad att huset såg nybyggt ut utan en enda skvank - det tycker jag är bedrägeri, talade även om det för mäklaren men hon sa - att folk fattar ju att det inte är i verkligheten som på korten, man ska bara bli lite "hooked". 

Efter huset såldes till en underbar norsk tjej så har jag inte kollat hemnet en enda gång.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fransu
0

"Knarkade" Hemnet när vi letade hus. Nu har vi hittat vårt drömhus och har knappt varit på Hemnet sen dess.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

JMW
0

Maken glor mycket på Hemnet. Inte jag.

[Tuulikki]
0

Nej aldrig. Däremot kollar min sambo på en del sidor där man ”bygger” sitt eget hus. Jag bygger mina drömhus/lägenheter i The Sims istället 😉

MonicaLagerquist
0

#10 Det spelade jag förr men det var länge sen.Så skoj.

Stolt ägare till tre La permer

[Tuulikki]
0

#11 Ja det är jätteroligt. Avkopplande🙂