Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 1339 ggr
MonicaLagerquist
0

Städning

Har ni städhjälp eller städar ni själva?

Stolt ägare till tre La permer

tiger tok
0

Själv

MonicaLagerquist
0

Vi städar också själva.

Men håller just nu på och spanar in vad flyttstädning kostar och då föll tanken in på hur ofta folk har städhjälp.

Aleya
0

Själv. Att plocka hatar jag. Men skura och dammsuga älskar jag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

beem
0

Städar själv. 

När vi flyttade för några år sen anlitade jag en städfirma. Det var det bästa jag gjort. Det är  jobbigt med flytt och att slippa städa ut var guld värt.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Grodan
5

Jag har lärt upp mina husdjur så de tar hand om hushållet medans jag efter två jobb kan slöa vid datorn och utfodra dem.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Maria
0

Jag/vi städar själva. Min man tar det grövsta och jag resten. Sonen har några kompisar som anlitar städhjälp och jag kan förstå det om båda jobbar heltid och man dessutom har barn.

/Maria

Fridaaaa
0

Själva :) 

Städhjälp hade dock inte varit fel ibland haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jess89
0

Jag städar själv. Men skulle vara skönt med hemstädning då jag arbetar med det. Tyvärr skulle jag nog ha svårt för det då jag vet att de fuskas. Men det är jag det. 😊

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

citytjejen
0

Vi städar själva. Det är nästan alltid jag som städar lägenheten (tvåa på 68 kvadrat) och det sker oftast under helgen. Dammar, dammsuger och rengör kök och badrum och har då alltid någon bra podcast i öronen. Tycker att det är avkopplande att städa! Mannen är inte så bra på att städa så han får sköta snudd på all matlagning i stället, det passar oss båda väldigt bra!

/Christina

MonicaLagerquist
0

#9     Bra fördelning om den ena gör det den gillar och den andra gör det andra.

Maria
0

Min man dammsuger och tvättar golven. Jag brukar ta badrummen och plocka. Tvätta gör den som upptäcker att det behövs sättas på en maskin. Likadant med disken.

Jag lagar i princip all mat så det hela känns ganska bra fördelat för oss.🙂

/Maria

Totum
0

Själv. Skulle inte ha råd att ha städhjälp, men hade jag råd så skulle jag inte tveka en sekund. En anhörig till mig flyttade ut ur sitt hus för ett tag sedan och anlitade ett städbolag som gjorde flyttstädet. 14000kr 😮

flocken
0

Själv. Har sånt kontroll behov så skulle aldrig kunna ha städhjälp

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

aggeelin
1

Vi har städning under terminerna, ungefär var tredje vecka. Det är så skönt! Vi jobbar båda mycket och det avlastar stressen över hemmet och dess tillstånd. Jag hade mycket funderingar innan vi började med det. Att ha någon som kommer och städar hjälper faktiskt på att plocka undan mer. Nästa jul går husets husse i pension så då får han bli städare.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

akvarium123
1

Nej men en i min släkt har det och dom tycker det är jättebra tydligen. Dom är pensionärer och de har inte alls någon höginkomst men tydligen var städningen rätt så billig för att få allt gjort. Vet däremot inte vad det var för pris de har men enligt en städfirma jag googla på så kosta det runt 16 kr per kvadratmeter.

TatsuOni
2

Själv.

Men jag jobbar med att städa andras hem😛

Själv tar jag 180 kr/timme efter RUT-avdrag. Många ligger runt 200 kr/timme efter RUT. Flyttstäd ver jag att många tar betalt för kvadrat, men är det vanlig hemstäd så brukar timpris vara vanligare.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/