Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 443 ggr
MonicaLagerquist
0

God morgon lördag 4 augusti

God morgon

Det kom en lite skur regn i morse men nu tittar solen fram

Vi måste in till stan då min medicin är akutslut.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
0

Godmorgon. I natt har jag varit vaken varje timme. Jag har i alla fall kollat klockan men det är helt ok för jag somnar om lika lätt 😉

Moritz har bara väckt mig en gång och då var jag uppe och gav  honom mat. Vi ska iväg och handla. Idag blir det dragonbiffar är det tänkt.

/Maria

Stallmima
0

Gomorron! Inget inplanerat idag, hoppas på regn!  Får se vad dagen bjuder på  🙂

JMW
1

Morrn!

Igår och idag är de första mornarna på länge jag kunnat sitta ute och dricka mitt morgonkaffe med öppen dörr. Friskt och härligt! Just nu ganska mycket moln,  22 grader och friska vindar. Helt underbart! Nu kan man börja stapla ved igen.

Totum
0

God morgon. Efter det värsta åskovädret i mannaminne i förrgårkväll, har vi äntligen fått behagligare temperatur. 18 grader i skuggan mot 29 i början av veckan. I Måndags hade hag 52 grader i solen och det var övermäktigt. Ha en fin Lördag!

worst
0

God morgon!

Åh, om det ändå kom ett rejält regn nu, för här ser det mest ut som ett ökenlandskap! Gula, torra, knastriga gräsmattor med ett eller annat grönt ogräs!
Idag är det BARA 26 grader och en gassande sol… än!

[[eskils_]]
0

God förmiddag!

Äntligen kom lite svalka! Bara 18 grader här just nu i skuggan. 🙂 Liten regnskur kom också.

citytjejen
0

Regn även här på morgonen och vi drack morgonkaffet under tak på uteplatsen,  det var mysigt! Har passat på och städat lägenheten nu när det inte är lika varmt och snart ska jag bege mig ut på en lång, skön powerwalk 👍

/Christina

Mooniq
1

Halloj! Normalsommar i Munkedal. Jag har jobbat fm och kom hem för en stund sen, lite mat o vila o sen tbx till jobbet o göra ett nattpass. Det brisar lite ute och ca 23 grader i skuggan - jag kan andas på utsidan nu -underbart. Önskar regn, regn, regn men vädergudarna gäckar fram till nästa vecka enligt klart.se som jag just kollat.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Lona
3

Idag (eller rättare sagt igår, vi har passerat midnatt) var det 100 år sedan min mormor föddes. Det är med stor saknad jag tänker på henne, trots att det är drygt sex år sedan hon lämnade oss är det fortfarande ett stort tomrum. En helt fantastisk kvinna som alltid fanns där när jag växte upp, med såväl kärlek som trygghet. Sånt man tar för givet när man har det och det var inte förrän jag var vuxen som jag insåg att det inte var självklart. Jag hoppas att jag kunde ge tillbaks lite av all den kärlek och styrka jag fick under åren. Tack älskade mormor!♡

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com