Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettbilder-musik-och-film
Läst 625 ggr
Maria
0

Mamma Mia

Jag/vi har äntligen sett filmen Mamma Mia. Den första alltså😉

Jag har aldrig varit någon större fan av ABBA men jag älskar ju Grekland och så många bra skådespelare i samma film.

Vi har tänkt att se tvåan och då är det ju bra att ha sett den första. Har ni sett Mamma Mia? Vad tyckte ni?

/Maria

JMW
0

Inte sett den och har faktiskt inte något intresse av den. Jag avskyr filmer där man sjunger.  😉

[[eskils_]]
0

Jag har sett Mamma Mia som musikal i London, och den första filmen i TV. Tyckte den var småtrevlig, men en rätt skruvad story.

Lona
1

Har sett både musikalen och filmen. Tycker att de var bra, lite trevligt lättsamma sådär. Lämnar inte så stort avtryck men det är väl inte syftet heller - och musiken sitter där ju redan. (Till skillnad från många andra musikaler där musiken skrivs specifikt för föreställningen, menar jag.)

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
0

Jag har sett Mamma Mina en massa gånger på datorn.

Använder den i små portioner när jag behöver muntras upp.

Ser fram emot när tvåan  kommer på DVD då ska jag se den på datorn.

Stolt ägare till tre La permer

citytjejen
0

Jag har sett både den svenska musikalen och filmen. Musikalen tyckte jag inte om (även om jag förvisso tycker mycket om Abbas musik) för den var så käck och buskis-aktig 😮Filmen var väl helt ok, ingen favorit men klart bättre än musikalen!

/Christina

Tarotstollan
0

Jag har sett den flera gånger på tv och jag gillar den, lite småmysig och jag gillar ABBA musiken  jättemycket.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[PeterTM]
1

Jag gillar Abba, till och med då i början av 70-talet när det var riktigt nördigt och skämmigt att gilla Abba, så gjorde jag det helt öppet, det retade en del 😡

Jag kan ha stort utbyte av Abba fortfarande och jag tycker att kombinationen av röster och komponerande är fantastiskt.

Mooniq
1

Har sett första filmen flera gånger, den gör mig glad. Handlingen är väl inte den bästa, sångrösterna inte de bästa MEN själen i filmen gör mig genuint glad. En film att se när man är lite nere, tycker jag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Vixxen
0

Har alltid gillat ABBA! Håller med både #7 och #8, men den första filmen känns lite glättig.

Lona
0

Nu har jag sett tvåan också. Lite charmig men inget som sätter spår, om man säger så. Jag tror inte att det är en spoiler att säga att den bygger vidare på första filmen men även är återblickar från Donna på 70-talet. Min mamma fattade inte det förrän vi diskuterade filmen efteråt, med andra ord blev hon totalt förvirrad och fattade ingenting. Tur hon kunde lyssna på musiken i alla fall! ☆ Ett par små detaljer med filmen; kika efter Björn Ulvaeus och Benny Andersson - och missa inte snutten efter eftertexterna!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Mirinda
0

Jag växte upp med ABBAs musik och gillade den jättemycket. Men musikalfilmen Mamma Mia gillade jag inte. Jag tycker att handlingen är rätt fånig.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

aggeelin
1

Ber om ursäkt … :) Är inte så förtjust i filmen. En vanlig enkel må-bra-film, enkel handling och musik som spelats för många gånger.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet