Regnmätare
Du som bor i hus, har du regnmätare ute på tomten?
Stolt ägare till tre La permer
Vi har ingen regnmätare. Kanske skulle skaffa det?
/Maria

Vi har ingen just nu heller.Men ska skaffa en .Är lite nyfiken hur lite regn vi fått i sommar.
Ja det har vi. En sån där enkel plastbehållare. I förrgår fick vi nästan 25 mm regn på en timme. Det kan man inte tro nu, det är lika torrt igen.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Visst har vi regnmätare. Har haft i många år.
Tömde ur 24 mm i förrgår som kom på ganska kort tid.
#3 & #4 Vad avundsjuk jag blir! Inte på regnmätarna utan på regnet…☔

Nu har jag en regnmätare och dessutom regnar det.Tyvärr så står regnmätaren inne på köksbordet.Orken räkte inte till att få ut den i trädgården.
Vi har, vi fick 80 mm i helgen.

Idag ska jag försöka fixa upp vår regnmätare.
Ute vid sommarstugan har jag regnmätare

Nu sitter regnmätaren ute i trädgården. så nu får vi väl inget med regn i sommar.
Vi har väl fått 0,5 mm i sommar eller nåt. Blev superglad när det började regna förut när jag körde hem men det kom inte ens så mycket att jag behövde sätta på vindrutetorkarna…😕
Mamma har en väldigt snygg regnmätare från Eva Solo, själv har jag faktiskt ingen.
https://www.evasolo.com/sv/hus-och-tradgard/tradgard/vader/regnmatare/571038/
OT men inom en vecka beräknas det kommunala vattnet ta slut här, redan nu är det inte användbart som dricksvatten utan måste kokas. Vi har egen brunn men det vete sjutton hur länge den räcker, i synnerhet som vi bor på en grusås.
Snälla, vi vill ha regn NU!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#11 Vilken katastrof för alla drabbade om vattnet tar slut i kommunen. Tänk vad vatten vi förbrukar varje dag och som vi tar för givet att det bara finns där.
Har ni grävd eller borrad brunn?
Vi har också en egen brunn. Djupborrad 100 m. Vi har inte märkt av något ännu, men är såklart oroliga att vattnet ska ta slut eller bli otjänligt.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Vi har också egen brunn. Vi vet dock inte hur djup men enligt säljaren så hade de aldrig haft problem med vattnet men jag vet inte heller om det då varit så här torrt och illa som idag.
Jag sparar på allt vatten till växterna. Kondensvattenet från ACn går till växterna. Har en hink i duschen dit det första kalla vattnet går innan man kan ställa sig i duschen. Jag till och med sparar vattnet från äggkokningen. Går ner i en blomkanna jag har i köket. Slaskar inte i onödan med vattnet.
Nej :) Har inget intresse av att veta hur mycket det regnat :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.