Bada?
Denna varma sommaren går ju till historien och folk har badat och solat mer än någonsin.
Hur har ni gjort denna sommaren?. Badat mycket?
Jag känner mig ganska ensam om att inte ha badat utomhus alls😃
/Maria
Inte heller badat. Är några år sedan jag badade ute. Tyvärr är jag så folkskygg, så det får inte vara någon annan på stranden när jag badar.
Jag har inte badat i havet sen nån gång i mitten av 90-talet. Jag bara inte gillar det. Jag gillade badstränder som barn och tonåring men sen tappade jag intresset totalt. I många år kunde jag sitta i solen och gilla värmen, men de sista 4-5 åren så är värmen en pina, så jag hoppas jag snart är igenom klimakteriet och börjar uppskatta sol o värme igen. 😃😟
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Har nog aldrig någonsin badat så mycket som denna sommar. Sjukt härligt! Vattnet är fint och ljummet 🌊 Att jag har nära till stranden underlättar givetvis…kvällsdopp med solnedgången i horisonten är inte illa.
Jag har nog aldrig badat såhär lite faktiskt. Vattnet i sjöarna runt här är alldeles för varmt och inte ens i havet är det tillräckligt svalkande att jag tycker det är värt det. Sekunden jag kliver upp är jag lika varm igen och då får det vara. Dagtid kan jag ändå inte vara i vattnet någon längre stund för jag tycker solen bränner/värmer för mycket då också.
Däremot har det blivit många och långa iskalla duschar samt bilturer (AC i bilen). Och några få havsbad väldigt sent på kvällen när luften äntligen blivit okej.
När jag var liten brukade jag bo i sjön och jag brukar vara den som badar mest och tidigast numera också. Men jag vill ha svalt vatten åtminstone.
//Jessie
Har inte badat! Tycker inte om badstränder där är alldeles för mycket folk! Möjligtvis kan jag tänka mig att åka dit tidigt på morgonen och dra därifrån innan "anstormningen" kommer. Kan vara fint!
Jag har inte badat i år och inte på över 25 år. Avskyr att gå kallt vatten och ingen ska få mig att tro att vatten som håller 23-25 grader är "varmt". Det är kallt och det är bara så obehagligt att gå i.
Jag badar sällan! Badade faktiskt här i Stockholm för ca två veckor sedan och det var riktigt skönt. Innan den gången var det tio år sedan jag badade i Sverige 🙂 Vi har skaffat en pool på uteplatsen och där badar jag ofta och det passar mig/oss utmärkt!
/Christina
De flesta pratar om stränder. Är det ingen som gillar klippor?😉
/Maria
Jag är en riktig landkrabba. Min man badar varje dag. Jag och hundarna följer med ned till sjön och jag går i vattnet så långt shorts-benen tillåter. Det räcker för mig. Hundarna är lite som jag. Dom är gärna i vattnet, men ger sig gärna inte ut och simmar.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Detta året har jag badat en hel del!
Havet gillar jag inte då jag är rädd för dessa krabborna och makrillarna men att bada i sjön gillar jag! Däremot inte på sådana här mer "offentliga" badstränder utan då mer på öarna på sjön eller bada ifrån båten. Min favorit är däremot att bada ifrån båten. Tänk vad skönt att bara hoppa i och kunna både dyka och göra spiken utan att nå botten någon gång. Härligt verkligen! Och sedan att just vara ensam när man badar. Underbart verkligen!!

Jag har badat ett antal gånger.Varje gång vi är ute med båten.Ogillar ständer förderar att näcka från båten.
Stolt ägare till tre La permer
Badar i havet så gott som varje dag 😊
Har inte badat i havet på flera år. Vill ju ha klippor, och då får jag köra ett par mil för att komma dit. (Här omkring är bara sandstränder.) Sedan är man lika varm igen på nolltid, så det får helt enkelt vara.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag har badat nästan varje dag och jag är den som max brukar doppa benen 1gång under sommaren för jag tycker det är för kallt. Här vid sommarstugan var det 27 grader i vattnet en dag (det är en insjö) men jag har badat i mälaren med och det kändes varmt där med. Har varit så skönt att inte ha så mycket på sig att jag faktiskt även skippat baddräkten/tankinin för en bikini istället trots ett fult långt ärr på magen som jag velat dölja tidigare men det är nog ändå bara jag som ser det ingen annan tänker säkert på det.
I år badar jag regelbundet. Svalkar knappt. Men får inte vara mkt folk. Inte för att jag skäms för min kropp utan min sociala fobi.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Inte badat en enda gång
Dels har jag inte handlat nya badkläder
Dels har jag sonen att tänka på med
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Åååå underbara bad, jag missar inte en sekund 🌊 så skönt och uppfriskande 😎
Har badat fler gånger än vanligt i mammas pool.
I sjöar och hav minns jag inte när jag badade i senast i sverige.