Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 349 ggr
MonicaLagerquist
0

God morgon lördag 28 juli

God morgon
Uppe och väcker tuppen idag.Kunde inte sova och boken tog slut på MP 3.Min extra MP3 är spårlöst försvunnen. Laddade på en bok på den igår men nu hittar jag den inte.
Nåväl den dyker väl upp.

Halv sex på morgonen är det 21 grade ute och 28 inne.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
0

Godmorgon. Jag var också uppe vid 06 men hade en gräslig huvudvärk så jag "preparerade mig" och gick och la mig igen så nu känns huvudet som bedövat. Bättre är det i alla fall.

/Maria

Mooniq
0

Mårning. Jag var hemma från jobbet sent igår och jag sov länge idag, ända till sju. Gick upp och öppnade dörren - en vägg av fuktig värme, stängde dörren igen och nu sitter jag o väntar på att det efterlängtade regnet ska komma. Olika vädersajter säger olika saker så jag får väl bida min tid, helt enkelt. Har ledig helg och har inga direkta måsten, så latmasken får fullt spelrum. 😃

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fransu
0

God morgon!

Soligt och 22 rader redan.

Hela veckan har prognoserna sagt att det ska bli regn idag. Nu ser det ut enligt SMHI att det inte ska regna här idag. Enligt dom andra sajterna ska det regna lite. Men som det ser ut utanför fönstret så håller jag med SMHI just nu. Inga regnmoln i sikte.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

MonicaLagerquist
0

Det kom tio droppar regn på mig och hunden när vi var ute en har solen kommit fram.

Maria
0

Vi har cirka 30 grader i skuggan nu.🙂

/Maria

worst
0

God morgon!

Idag är det "bara" 26 grader ute, hoppas det håller i sej! Mest molnigt och inget regn…
Igår slogs jag med myror, så idag kliar det lite överallt. Det går inte att vinna en strid mot insekter, det är helt klart!   😉

Fransu
0

#4 Ungefär lika många droppar fick jag på mig igår kväll när jag var på kvällsvändan med gammelhunden.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

JMW
1

Jag håller med Mooniq, som en fuktig vägg utanför ytterdörren. Riktigt äcklig luft där ute. Stannar inne.

[[eskils_]]
0

Här i Östra Svealand har SMHI lovat regn i fem dagar - lördag till onsdag. Ordentlig mängd skulle komma imorgon söndag. Som vi har glatt oss, så välbehövligt det vore efter flera veckors torka!!

Nu har de ändrat prognosen till att vi får bara pyttesmå regnskurar och bara i tre dagar. 😕😭

Maria
0

Vi har både 31 grader ute och inne nu trots att vi ha fläktarna på så är det riktigt varmt.🙂 Tur att man har en härlig dusch.

Jag skulle sätta mig i soffan och spela lite men somnade en hel timme😃

Vi var iväg och åt sommarens sista mjukglass. Semestern är ju slut och vi börjar jobba på måndag så då ska jag återgå till min egna "diet" utan godis och glass igen.

Det ska bli spännande att se hur mycket jag gått upp i vikt under semestern.

/Maria

Maria
1

Det kom ett riktigt skyfall och det regnar fortfarande så jag stod ute på gräsmattan och bara njöt. Åskan mullrar och jag fick byta kläder.

Det blev lite liv i katterna också för luften blev helt plötsligt mycket klarare.

/Maria

JMW
0

Värsta åskvädret är nu på väg bort. Kändes som syndafloden var här. Så härligt bortsett från att hunden ligger i ett hörn flåsande och skakande. Men Maria, en fläkt kan inte sänka tempen, bara vispa runt den varma luften. 😉

Maria
0

#12 Nej så klar men det blåser i alla fall så att man blir riktigt sval på huden. T.om katterna har legat i fläktens riktning.

På morgonen har jag ställt fläkten vid ena altandörren för att blåsa in den aningen svalare luften.

/Maria

[[eskils_]]
0

#11 Låter härligt!

aggeelin
0

Nu regnar det!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
0

Det blev faktiskt hela 24 mm. Mer än vi fått på hela sommaren hittills.

Mooniq
0

Här har det regnat pytteliten, kanske 5-6 minuter😣

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fransu
0

Här hade vi också ett ordentligt åskoväder förut. Det blixtrade och smällde ordentligt. Och regnet öste ner i nästan en timmes tid. Jag ställde ut ett gäng spänner så jag kan ha att vattna med sen.

#10 Angående semestervikt. Jag har märkt att mina kläder stramar lite. Det har blivit lite mycket av det goda under semestern. Och jag har en vecka kvar. Ska jag komma i mina arbetsbyxor så får jag nog dra ner på ätandet tror jag minsann. 😃

MonicaLagerquist
0

Vi har fått flera droppar regn.