Godmorgon tisdag 17 juli
Godmorgon på er från ett Göteborg med 19 grader.
I går kväll så fick vi ett åskväder med massa blixt och dunder och det hällregnade verkligen. Det kändes ganska skönt för det hade varit så kvavt under dagen.
/Maria
Mårning. Så underbart med regn o åska - mina vänner i Lysekil rapporterade om åska oxå igår - här kom inte en droppe och inte ett enda muller, så jag får fortsätta önska regn. 🙂 Ledig fm och sen bär det av till Strömstad för att jobba eftermiddagsskiftet där. Varmt ute - idag blev det ingen promenad, kvavt o varmt ute och kroppen har gått i baklås, så jag får satsa på promenad i morgon och hoppas på svalare väder då.
Idag hittade jag en helvit blomman för dagen /Vinda
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
God morgon
Det var 12 % risk för åska här igår men det kom aldrig hit.
re skogsbränder i området kring oss.
Idag tar vi en sväng ut på sjön.Det gäller att passa på.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Morrn! Bara att bita ihop inför ännu en varm dag. Just nu 24,7 grader enligt termometern. Dörrarna stängda och pumpen på.

God morgon!
Hu, det är redan 28 grader i skuggan! 😕
I kväll ska vi skruva ihop sista IKEAmöbeln, det ska bli skönt att få det gjort!
Vi har mulet idag men det är redan 26 grader ute.
/Maria
Åh så vacker Agge🙂
Jag har precis gjort färdigt middagsgrytan och det är varmt att laga mat vid gasolspisen nu när det är 32 grader inne så jag ska hoppa in i duschen nu😉
/Maria
#8 Himmel! Så varmt inne!
Ja idag är det nog rekordvarmt. Alla fönster och dörrar är öppna. Markisen rullades ut tidigt i morse och alla fläktar är igång .
/Maria
Jag fick ta på mig en kofta och tofflor. 😉
God middag.
#0 Lyckliga er som fick åska och hällregn!! Här är det oförändrat ökentorrt. 😕
#12 Något har såklart regnet gjort men samtidigt så är det öken idag så jag hoppas ändå att naturen hann att svälja en del i natt.
/Maria
Det är en sak när det brinner efter värmeåskväder, men annars tror jag att det är idioter som tänder på.