Vad har du på din pizza?
Blev inspirerad av den andra pizza-tråden. Hur ser din favoritpizza ut?
Skinka, bacon, lök, vitlök, röd paprika och jalapenjos
Jag har två för det beror på vad jag är sugen på. Den första har kronärtskocka, paprika, lök och vitlökssås. Nummer två har paprika, banan, lök, curry, jordnötter och bearnaisesås (eller currysås). Folk brukar göra grimaser när de hör mig beställa den senare men när de smakar den blir det ofta deras nya favorit. Hela min familj äter den pizzan nu 
Kebabpizza med kyckling och pommes (tex kombo mellan två av de tre)
Skinka, tonfisk, räkor, svamp
Är de jag gillar bäst :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Favoriterna är kebabpizza med pommes och bearnaise-sås , eller den som på vår pizzeria heter Afrikana (oxfilé, lök, jordnötter, banan, ananas, curry,
bearnaisesås).
Bara ost och tomatsås vill jag ha. Ibland kan jag ta en med tonfisk på. Och tunn botten ska det vara 😊
Förr fanns det ofta en pizza som hette Napolitano om jag inte minns fel med bland annat sardeller. Den var salt och god.
/Maria
#7 Haha det är nog alla de ingredienser jag avskyr på en pizza förutom löken.
/Maria

kronärtskocka rökt skinka paprika lök tomater
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Jag gillar enkla pizzor. Med bara skinka eller skinka och ananas. Men det finns en pizzeria i Floda utanför Göteborg som har fantastiska kebabpizzor.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Jag vill endast ha skinka och räkor på min pizza. Ingenting annat.
På hemmagjord brukar jag ha skinka/kalkon (skivor/smörgåspålägg), räkor och eventuellt breasola. Ibland skippar jag även tomatsåsen.
Sen tar jag gärna pizzasallad till :)
//Jessie
Skinka och ananas eller oxfilepizza utan paprika och ersätt med kärnfria svarta oliver + beasås :) Spyr av bara tanken av jordnötter och kronärtskocka
Länge sedan jag åt pizza ute men då var det en enkel Hawaii med skinka och ananas. Pizzasallad är ett måste till pizza!👍
Annars är en av mina favoriter Mexicana och Africana men ingen med sås på!
Hemma lagar jag oftast ungefär den samma med tomatsås, skinka (eller soya bacon) ananas, paprika, banan, curry, oregano och en massa pizzaost och köpt pizzasallad!😃
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag gillar pizza med grönsaker och pesto. Gör jag själv brukar det bli paprika, lök, vitlök, tomat och grön pesto. Ibland utan pesto. Sen ruccola på efter att den har varit i ugnen. Brukar ofta ha bearnaisesås i stället för ost, dock inte om jag har pesto på! Då blir det bara utan ost och sås helt enkelt. Godare så.
Jag äter väldigt sällan pizza, men vid de tillfällen blir det en halv pizza - endast tomatsås, lite ost o gorgonzola - ev lite vitlök oxå. De första 4-5 tuggorna är goda, men jag tröttnar snabbt - äter aldrig mer än kanske 1/3 av en pizza. Det var gott förr, mina smaklökar har ändrats. 🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Finns inte pizza med sardeller så brukar jag äta vegetarisk pizza. Kan aldrig bli fel.
/Maria
Jag äter inte pizza alls, Provat två gånger, men det är inte mat för mig, tar hellre en skinka/ostmacka med romansallad och romanticatomater istället.