Korsord
Gillar du korsord?
Stolt ägare till tre La permer
Jag gillar korsord fast än jag inte är lika bra på att lösa kluringarna längre🙂
/Maria
Jag löste mycket korsord förr. Jag gillar korsord men har inte tidningar med korsord att lösa. Spelar Wordfeud istället.

Jag gillar det men är inte så duktig på det.
#3 Så är det för mig med. Förr var jag en riktig "fena" på att lösa korsord men det är som om den talangen är borta😃
/Maria
Gillar att lösa korsord, och är hyfsat bra på det.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Min svärmor har varit väldigt duktig tidigare. Hon ringde ofta mig för att jag skulle hjälpa henne med vissa ord. Nu har hon tyvärr tappat förmågan.
Säger som Carmarino, gillar korsord och är hyfsat bra på det ibland. Men det blir inte av så ofta. Har en trave korsordstidningar som ligger och väntar på "en regnig dag".
För mig är korsord ett bra sätt att "tömma hjärnan" innan jag ska sova. Läsa böcker funkar inte, för jag kan oftast inte sluta läsa även om jag är trött. Ett korsord kan jag lägga ifrån mig när jag är så sömnig att även de lätta korsorden börjar bli svåra. 😉
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Löser korsord varje dag, finns inget bättre sätt att hålla demens framför sig 🙂
Ja, jag tycker om korsord. Blir dock sällan numera så jag skulle nog vara lite ringrostig, men annars tycker jag att jag är relativt bra på det. När jag var yngre brukade jag och mamma lösa korsord tillsammans på lördagarna, för då var det ett korsord i lokaltidningen som var lagom för oss. Nu blir det sällan förutom när jag hjälper syrran när hon löser ett eller när vi är hos morfar (han löser korsord jämt, så det är svårt att inte bli "smittad" av det när man är där). Då är det oftast korsorden i Allers.
Sudoku är också ganska roligt enligt mig, men det är jag ensam om i min familj.
//Jessie

#10 sudoku är inget för mig. Jag har mattefobi.
#11 Mattefobi har min syster också. Man kan inte tycka om eller vara bra på allt :) Själv har jag alltid gillat det, förutom någon period i skolan där jag hade en dålig mattelärare. Hon tyckte att det räckte att vi visste hur vi skulle lösa ett tal och att vi inte behövde veta varför det löser talet. Och om jag inte förstår varför/hur en lösning fungerar, så kan jag varken komma ihåg hur jag ska göra eller tycka att det är roligt.
//Jessie

#12 Jag får på riktig ångest av matte. Pinsamt men så är det.
Jag är urdålig på korsord men ganska bra på Sudoku. Ser inte Sudoku som något med matte, de skulle lika gärna kunna använda de första 9 bokstäverna i alfabetet eller som med djursudoku, använda 9 olika djur.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag är nog hyfsat bra på att lösa korsord, men jag har egentligen ingen att jämföra med så jag vet inte säkert. Sudoku tycker jag bara är urtråkigt, har inte ro med det alls.
Jag bara älskar att lösa korsord ! Har alltid flera till hands , jag köper korsordstidningar , löser i Metro , Västeråsaren , Aftonbladet , och jag tycker att jag är duktig på det! 😀
HH 🙂