Hjärnsläpp
Jag skulle nyss sätta på diskmaskinen och kommer helt plötsligt inte ihåg vilket håll kranen ska stå för att vattnet ska vara på. Jag var tvungen att ringa min man😃
Brukar ni få hjärnsläpp emellanåt?
/Maria
Jag tror det är fotbolls-VM som påverkar. Senast var det en mexikan som daskade in bollen med handen i eget mål mot Sverige.

Gör själv liknande saker.
Stolt ägare till tre La permer
Det händer haha!
Glömt kod på betalkort och mobil, trots att på mobilen har jag haft samma i många år xD
Kan gå in i ett rum och glömma vad jag skulle göra :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4 Att gå in i ett rum och glömma vad man ska göra är störande 😃
#4 Ja det där med alla koder är hopplöst. Ändå kan man glömma den kod man använder mest.
/Maria
Jag har levt med en hjärndimma några år (eller eg ganska många…), men nu då jag äter KSM 66 (och slutat med Levaxin) så är den nästan helt borta. Visst kan jag glömma bort varför jag gick in i ett rum, men jag kommer ofta på det sen. Men just det här att vara i ständigt förvirrat tillstånd och inte känna att jag har båda fötterna på jorden, att jag inte har koll och inte hittar ord eller meningar… det är borta…
#7 Måste kännas underbart för dig Grodan! Att slippa detta! KSM 66? Vad är det för medicin?
#8 Ja, faktiskt. Jag har fått tillbaka så mycket… 😃
KSM 66 är ett slags kosttillskott. Det är gjort på roten av en ört som heter Ashwaganda.
Haha ja typ jämt🤦♂️Särskilt när det gäller namn på saker. Typ vilken medicin jag ska ta. Kan ringa sambon och fråga "vad heter den där vanliga smärtstillande man brukar ta?" och får ett lite förvånat svar "öh menar du Alvedon? Ibumetin?" … jaaa just det så hette det😂
När jag går in i ett rum o ska göra/hämta något. Då brukar jag gå tillbaka till där jag var. Det fungerar!
#5 Mycket xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det hör till det dagliga. Tur jag vet vem min man är 😂 Vi med fibromyalgi brukar kalla det " fibro dimma" Men jag kör att jag är en blondin född i Stockholm. Då brukar alla nicka " ah då förstår vi"
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Tiigare idag, när jag var på väg till en föreningsträff var jag övertygad om att jag tagit med mig laddaren och laddsladden till min smartfon. När jag sedan skulle sätta telefonen på laddning hittade jag inte laddaren och sladden🤔. Jag kollade i ryggsäcken jag hade med mig, kollade i fickorna på både skjortan och i byxfickorna, men där var de inte. Det visade sig när jag kom hem att de låg kvar på hallbordet… 😟
Ojoj. . Va härligt att ’höra’ att man inte är ensam om att glömma saker o ting! På min förra arbetsplats laddade jag mobilen , sedan går jag runt o letar efter den , Men du säger kompisen , du ls den på laddning i köket ! 😝😱
HH 🙂
Idag fick jag totalt hjärnsläpp på jobbet. Jag var på väg att göra någonting. Jag promenerade iväg till en annan del av arbetsplatsen och började plötsligt fundera på vad det var jag var på väg att göra. Skulle jag hämta något? Eller skulle jag gå och prata med någon? Jag kom aldrig fram till vad det var jag höll på med och fick helt enkelt göra något annat.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Jag får hjärnsläpp vid prov i skolan men jag har fått som en liten vana att få hjärnsläpp men detta har typ varit sedan första provet så efter det provet fick jag lära mig knep för att få bort hjärnsläppet. Brukar fungera riktigt bra.
Däremot när det gäller mobilen och nycklarna så kan jag glömma bort dom helt och hållet och leta efter dom i hela huset även fast att jag har nycklarna i fickan och mobilen mitt framför mig och använder den.
Att gå in i ett rum och totalt glömma vad jag skulle göra där händer ibland. Jag tycker alltid det är lite lustigt för jag kan inte låta bli att tänka på spelet The Sims. När man säger åt simmen att göra något, sedan ångrar man sig och tar bort den tanken/"händelsen" igen. För ibland känns det verkligen som att någon bara raderade tanken "jag ska hämta ett glas vatten" precis när jag kliver över tröskeln till köket. Sen står jag där och funderar på vad det var jag skulle göra egentligen.
Sen händer det ibland att jag glömmer bort ord. Extra irriterande när man kommer på dom på engelska, men inte på svenska. Lösenord, koder och saker brukar jag dock ha koll på.
//Jessie
Hjärnsläpp jaaaa. Skulle tända gasolspisen i stugan och kom plötsligt inte på hur jag skulle göra…….skulle man trycka in knappen och sen vrida eller hur var det. Stängde av gasolen och funderade en stund och det löste sig. 😃
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Mitt minne har blivit jättedåligt senaste året förmodligen pga hur lite sömn jag får så hjärnan får aldrig vila. Jag kan otroligt ofta glömma saker jag verkligen VET egentligen.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#20 Samma här, när sömntimmarna började minska var det minnet som prioriterades bort först av min hjärna
#21 Väldigt obehagligt faktiskt. När man står som ett fån och har glömt de mest basiska saker eller grejor som man själv läst på om för att man tycker det är intressant. Egentligen är jag som ett vandrande bibliotek när det gäller filmer, serier, skådisar, etc. Men nu senare tid försvinner namnen på personer/filmer/etc jag kunnat i över 20 år eller så. Bara puts väck.
Jag kan leta efter telefonen sen komma på den smarta tanken att skicka ett sms till en kompis och be dem ringa mig så jag kan hitta den… =) Eller så letar jag efter telefonen/glasögonen/nycklarna/hundkopplet och håller dem i handen, det händer dagligen. Som en kombination av de båda har jag suttit och smsat med en kompis och samtidigt undrat var jag lagt telefonen, så jag säger "Jag kan inte hitta min telefon". Med telefonen. Som jag håller i handen. Och tittar på.
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
#23 Ja den har man ju gjort några gånger… Pratat i telefonen och helt plötsligt slår paniken till och man hinner vråla "vart fan är min telefon?!?!?!?" innan personen i andra änden påpekar att man pratar i den. 🤦♂️