Glöm inte fåglarna!
Har du ett fågelbad? I den här torkan är det svårt för fåglarna 🐦 att hitta vatten att dricka. Hjälp dem genom att sätta ut ett fågelbad. Det räcker med en låg skål eller fat. Om du lägger i några stenar så kanske även fjärilarna 🦋 och humlorna 🐝 vågar sig dit!❤️
Jag har fat ute för fåglar och insekter. Jag fyller på en hink som står ute på ett fält bakom vår vedbod. För rådjuren.
Jag har satt ut flera skålar. Både på marken för kaniner, igelkottar, katter mm, ett med stenar i vid de populäraste blommorna för humlor andra insekter, och ett ovanför marken för fåglarna :)

Tyvärr kan vi inte ha fågelbad då det hade varit att lura fåglarna rakt ner i en kattfälla.
/Maria
Jag tänker som Maria, det finns lösgående katter här. Så jag vågar nog inte locka ner fåglarna på marknivå. Jag hoppas fåglarna hittar ner till sjön som ligger 100 m bort.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
#5 Vi bor tack och lov nära en liten sjö också.
/Maria
#5 Då kan man ju inte mata fåglarna heller för de springer ju då ofta på marken. 😉
Jag varken matar eller ger fåglarna vatten i vår lilla trädgård.
/Maria
Jup, jag har ett fågelbad 🙂