Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: våra-vänner-djuren-natur
Läst 619 ggr
Caeli
7

Glöm inte fåglarna!

Har du ett fågelbad? I den här torkan är det svårt för fåglarna 🐦 att hitta vatten att dricka. Hjälp dem genom att sätta ut ett fågelbad. Det räcker med en låg skål eller fat. Om du lägger i några stenar så kanske även fjärilarna 🦋 och humlorna 🐝 vågar sig dit!❤️

JMW
4

Jag har fat ute för fåglar och insekter. Jag fyller på en hink som står ute på ett fält bakom vår vedbod. För rådjuren.

Kirnzy
6

Jag har satt ut flera skålar. Både på marken för kaniner, igelkottar, katter mm, ett med stenar i vid de populäraste blommorna för humlor andra insekter, och ett ovanför marken för fåglarna :)

MonicaLagerquist
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har ett större fågelbad sen har jag två gjutna små samt en stekpanna med vatten i ute i trädgården.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
2

Tyvärr kan vi inte ha fågelbad då det hade varit att lura fåglarna rakt ner i en kattfälla.

/Maria

Fransu
1

Jag tänker som Maria, det finns lösgående katter här. Så jag vågar nog inte locka ner fåglarna på marknivå. Jag hoppas fåglarna hittar ner till sjön som ligger 100 m bort.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
1

#5 Vi bor tack och lov nära en liten sjö också.

/Maria

JMW
0

#5 Då kan man ju inte mata fåglarna heller för de springer ju då ofta på marken. 😉

Maria
0

Jag varken matar eller ger fåglarna vatten i vår lilla trädgård.

/Maria

Mooniq
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hittade en gammal ugnsform och vände upp o ner på ett par  små fat, hoppas inte att stålfärgen avskräcker.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[PeterTM]
1

Jup, jag har ett fågelbad 🙂