Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 734 ggr
Maria
0

Godmorgon torsdag 5 juli

Godmorgon på er.

Min första tax Bambi var född 5 juli. Han föddes 1974 när jag var 12 år och han var med ända tills min son var liten.❤️

Det är konstigt för mina andra djur har jag inte koll på födelsedagarna.

Hoppas ni får en bra torsdag.

/Maria

Maria
2

Vi köpte en badrumsmatta i förrgår och i går morse när jag vaknade så hade katterna invigt mattan med första stora spyan😡

Jag har fått ett tips som är bra men kanske lite äckligt😛 och det är att inte ta bort spyan med en gång utan låta den torka utan att röra den.

Eftersom det var gassande sol igår så jag jag mattan ute och på eftermiddagen var det bara att försiktigt nästan lyfta bort den torkade  spyan och sedan ta en grov borste och borsta bort det sista torra som är kvar.

Går man på fläcken när den är färskt så arbetar man liksom in den i mattans lugg istället.

/Maria

Soligajag1
0

Godmorgon ! Redan 16 grader ute ☀️ det blir en lika varm dag idag som igår. # 1 Ajaj . . Dessa mattor , vad gör man , tack för tipset ! Ska promenera till jobbet idag !

HH 🙂

MonicaLagerquist
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon
Soligt och vi planerar för en tur på sjön idag.
Vi firar 33-årig bröllopsdag idag.

Tänk vad unga vi var då.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Mooniq
0

Mårning. Vaknade redan 03.50 och kunde inte somna om så 4.15 startade jag min promenad. Mulet väder - jättehärligt och redan 16 grader. Sen hem, genom duschen och sen ut till verkstan m bilen som har oljud - igen - och jajamensan nu är det höger fram hjullager som håller på att ge upp. 

Bokat verkstadstid 2 aug för service o kamremsbyte + hjullager = svindyrt. Men bilen måste vara hel och rulla pga mitt jobb så det är bara att bita i det sura och betala och se glad ut. 😟. Har bestämt mig att om ca 1 år ska jag ha privatleasingbil. 

Nu några lediga timmar - sen iväg till jobbet. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
0

#33 Grattis på bröllopsdagen❤️

/Maria

aggeelin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Dagens lilla yoghurt med gula hallon får sällskap av blåbär! Tänk en sån härlig tid det är!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
0

#5 Tack

worst
0

God morgon!

22 grader och gassande solsken.
I natt har jag sovit hemma igen, sååå skönt! Dagens planer är att gå och handla och få lite ordning igen här hemma!

JMW
0

God förmiddag! Ännu en underbar dag. Nu redan 24 grader. Jobbar ute, har handsömnad som funkar att göra ute på altanen. Sen ska jag väl kärra in några kärror ved.

citytjejen
0

#3 Grattis! Fin bild!

Första semesterveckan här, mannen bygger på trädäck/altan och jag drack precis en grönkålssmoothie som var mycket godare än den såg ut 😂
Ska ta och skriva på en inköpslista då vi har har fest/middag här på lördag och behöver börja förbereda vissa saker innan.

/Christina

Fransu
1

God förmiddag!

Molnigt och behagliga 18 grader idag. Men det ser ut att spricka upp.

#0 Jag minns vår familjs första hunds födelsedatum. 28 mars 1989. Han blev nästan 15 år. Det är en sån stor sorg när dom går bort. Vi kommer inte ha kvar vår gammelgubbe så länge till. Vi hoppas få ha kvar honom över sommaren i alla fall. Men han finns nog inte kvar med oss om ett år. Och det gör så förbannat ont. Jag kan gråta över det redan innan han ens är borta. 😕

#3 Grattis på bröllopsdagen! Då firar ni Gnejsbröllop.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

MonicaLagerquist
0

#11 Tack. Vi börjar med att ha en skön dag ute med segelbåten. När vi kommer hem till byn ska vi handla sushi på nya thairesturangen i byn.

JMW
0

#11 Jag är likadan. När jag tänker på vår gammeltant och att det ju inte är hur mycket som helst kvar så kan jag bli riktigt ledsen. Hon är labrador och dryga 12 år och alltså en relativt stor hund. Fast jag har en bekant vars labrador blev 15.

flocken
1

För några veckor sedan var tidningen Land här för ett reportage. Min väg från utförsäkrad, diagnoserna fibromyalgi och bechterews till egenföretagare. Här är länken http://www.land.se/halsa/mette-hittade-lindring-mot-sin-fibromyalgi/

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fransu
0

#14 Vilken jättebra artikel! Och fina bilder på dig och hundarna. Jag beundrar människor som dig. Som har det tufft, men ändå gör det bästa av situationen. Det är det inte alla som orkar.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

flocken
0

#15 om man ska kalla mig envis eller galen är en smaksak 😄 Men om jag kan hjälpa en person är det värt all uppmärksamhet

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Fransu
0

#16 Jag skulle nog kalla dig envis och stark. 🙂

Maria
2

#14 Jätteroligt att läsa om dina framsteg och roligt att få se bilder🙂

Idag har vi varit på en liten bilutflykt till bland annat Klädesholmen, Skärhamn, Rönnäng, Bleket och några andra små orter vi åkte igenom på Tjörn.

/Maria

Tarotstollan
0

#14. Vilka fina bilder på dig och "dina" hundar!😍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
0

Tack ni. Nu väntar vi på att reportaget i Allers ska komma ut.

…………………………………..