Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 1046 ggr
flocken
0

Meny tips tack

Ni är så himla duktiga hör inne så frågar er. På lördag har vi vår årliga grillkväll för mina kunder. Men har noll tanke på meny. Välkomstdrink löser sig alltid. Vi ska grilla kycklingfilé samt ytterfile. Har pratat om ex pastasallad att ha till. Lättare potatissallad funkar oxå. Har ni några recept? Eller andra tips? Efterrätt? Funderar på en knäckigt äppelpaj. Allergier: skaldjur, nötter, mandel, citrus. Vi blir ca 15 st. Vill helst ha något man kan förbereda

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

aggeelin
0

gör en vinegrettepotatissallad till kycklingen. god Potatis, rödlök eller annan lök, kapris, sparris, bönor eller vad du vill ha. Rapsolja/olivolja någon vinäger senap salt. Smaka av så det blir gott. Gärna på ganska varm Potatis så blir det ännu godare

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Leifsdotra]
0

Tipsar om den här potatissalladen som är en favorit. Vi har hoppat över sockerärtorna och haft rätt mycket gräslök istället någon gång, supergott! Men då får man också minska eller hoppa över rödlöken.

parsley
0

Falsk potatissallad görs på zucchini. Den kan kännas lite fräschare än vanlig potatissallad. Om du googlar på falsk potatissallad så hittar du recept.

En fransk potatissallad som jag gillar. Recept från ICA.  
https://www.ica.se/recept/fransk-potatissallad-165198/

Floridasallad eller någon annan blomkålssallad kan också vara ett alternativ till potatis- eller pastasallad, lite beroende på vad man själv gillar. 

Vad gäller efterrätt, gör äppelpaj om du gillar det och känner dig bekväm med receptet.  Äpplen är inte riktigt i säsong just nu, men jag tror inte någon kommer att klaga på en äppelpaj.  Vill du göra något mer sommartypiskt se om du kan hitta något med jordgubbar eller melon.

flocken
0

Tack. Båda 2 lät jätte goda. Det är något sånt hägg funderat på. Men man kör så lätt fast i det gamla

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

flocken
0

#3 zucchini som är så gott. Ska kolla upp. Tack

…………………………………..

JMW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här pastasalladen gjorde jag ofta förr. Går enkelt att dubbla om man vill det. Den är nedskriven för säkert trettio år sedan och som synes är det välanvänt. Jag använder färska champinjoner och hoppar ibland över sparrisen.

Maria
0

#6 Det låter gott. Tack för tipset.

/Maria