Vattnar ni?
Hur är det hos er. Har eran kommun infört bevattningsförbud nu när det är så här varmt och om inte, vattnar ni? Och vad vattnar ni? Och annars ifall ni har bevattningsförbud vad vattnar ni annars??
Vi vattnar vår lilla trädgård morgon och kväll och vi har inget vattningsförbud ännu. Bor i Göteborg.
/Maria
Vattnar inte eftersom dom bett oss inte slösa.
#1 Jag bor i närheten av Göteborg och samma här. Inget bevattningsförbud ännu. Jag har börjat vattna 1 gång per dag gräset som vi sått och våra plantering.
Tror inte ens vi får något bevattningsförbud i år. Vad jag fått höra ska vi ha tillräckligt med vattennivåer och att sjön inte skulle vara i den "farozonen".
#2 Okej. Ja men det är väl så antar jag. Olika mellan var man bor.
Klart det är olika. Vi får ju vatten från olika vattendrag och har olika reningverk.
Vattnar krukväxterna om det behövs, men det blir inte så ofta.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Vattnat växthusen en gång i veckan. Krukorna vattnas en gång om dagen. Gräsmatten ser ut som en öken och det får den göra.
Inget bevattningsförbud.
Stolt ägare till tre La permer
Vattnar alla mina krukor ute, perenner som står här och där, rabatter och en del annat. Det finns en del jag vanligtvis inte vattnar men sådan här torka har jag nog inte upplevt här någon gång så jag hjälper en del växter som annars nog skulle dö. Gräsmattorna låter jag vara. De är gula och knastriga men det är slöseri med vatten att vattna dem.
Eftersom vi har egen brunn så har jag ingen koll på något bevattningsförbud.
Vattnar krukorna, inget annat.
Jag vattnar våra tomater, zucchini, jordgubbar & hallon. Vi har vattningsförbud men får vattna grönsaker.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Vi har inget vattningsförbud i min kommun, men man har gått ut med förvarningar om att det kan bli och önskemål om samt tips på hur folk ska spara på vattnet. Tex vattna grönsaksodlingar, men inte gräsmattor.
Nu har vi egna brunnar så vi tar bevattningsvatten ur en av dem (som inte används till hushållet) om vi måste, men nu fick vi regn igår och det ska komma mera idag så då kan vi ta ur regnvattentunnorna till sånt.

Vi har fått lite regn i natt så nu ska jag vattna växthusen med det ifall att det kommer mer regn.
Stolt ägare till tre La permer
Det lilla regn som kom här gjorde inget till tunnorna tyvärr. Så det är slang som gäller. Vattnade rejält med slang igår kväll.
Vattnar krukväxter och mina små pallkragar med vattenkanna ca 35 liter varje morgon. Ska fråga husägaren om man kunde skaffa en vattentunna och ansluta till stuprännan- för att få regnvatten till växterna.
Har aldrig och kommer aldrig att vattna en gräsmatta - den gulnar om det är torrt men är grön på 2-3 dagar när det väl regnat igen - det tycker jag e lite slöseri med vatten. Vi har inget bevattningsförbud än - men sunda förnuftet säger - var sparsam.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃