Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 441 ggr
MonicaLagerquist
2

God morgon söndag 13 maj

God morgon från ett soligt Örsundsbro.

Ska straxt stoppa sängkläderna i maskin. Mitt vanliga söndagsnöje.

Sen blir det en loppissväng och eb liten shoppingrunda.Mat till oss och djuren.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
1

Godmorgon på er. Så besviken jag blev att Israel vann i natt med en sån skit. Läste just om nytt terrordåd i Frankrike. Så ledsamt. Hoppas ni får en fin söndag .

/Maria

MonicaLagerquist
0

😢Frankrike 😢

Kattutan men stolt Plåtis ägare

JMW
1

Morrn! En ljuvlig morgon och just nu 15 grader.

Jag tittade lite av och till på Eurovision igår. Hörde inte allt men jag hörde faktiskt Israel och undrade vad fasen det var. Hur kan en sån låt vinna??  

Idag blir det sista sjungandet med kören för denna termin.

Mooniq
1

Mårning. 

Däckade igår redan halv åtta 😟 fick solfrossa och la mig under täcket "en stund" - vaknade 5.20 i morse..Nåja. 1 kopp kaffe och så på med träningskläderna och startade promenaden strax före kl 6 och var hemma till kl 8. Helt slut i kroppen. Det blev en mil idag med men för resten av dagen blir det inte mycket aktivitet, nu är värken massiv. Men jäkligt nöjd ändå 😃

I em ska jag till en gammal skolkompis på lunch, ska bli jättekul att träffa henne och tjöta en stund. Sen är semestern slut och i morgon ska jag börja jobba igen. 

Har fått gjort massor dessa två lediga veckorna. Petat i trädgården och kommit igång rejält med mina promenader.  Sista veckan har det varit fantastiskt väder.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[PeterTM]
3

God morgon 😢

Här är redan 22 grader och soligt, men det visste ni redan, eller hur? Jag bor ju inte särskilt långt från Örsundsbro 😉

worst
2

God morgon!

Här är det soligt och 18 grader. Dagens plan är att åka och hälsa på pappa. Till kvällen kommer kattägarna och hämtar sitt charmtroll, som inte var så charmig i natt precis! Han gick omkring och "pratade" till kl 03!   😉

aggeelin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! En sen frukost i uterummet. La oss i skapligt God tid men sov dåligt. Idag ska jag rensa och fixa lite ute i planteringen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Fransu
0

God eftermiddag!

Varmt idag. Vi har 25 grader i skuggan, eller om det möjligtvis är halvsol vid mätaren just nu. Varmt är det hur som helst. Håller på och jobbar i trädgården och blir alldeles slut i värmen. Sitter och tar en paus för tillfället.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
0

Här är också halvmulet men hela 26 grader ute.

Jag har firat värmen med årets första mjukglass 😛

Vi har också satt ut nya örter i trädgården och planterat en kruka på trappan. En ampel med Million Bells är också inhandlad.

Jag har skalat potatisen och förberett för dragonbiffar idag.

/Maria

aggeelin
0

#0 jag byter också lakan varje söndag. Idag lagade jag underlakanet som fastnat i nåt och gått sönder.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet