Godmorgon lördag 12 maj
Godmorgon på er.
Solen skiner här i Göteborg och vi har just nu 12 grader i skuggan.
Vi har inga särskilda planer mer än att börja med att veckohandla.
Hoppas ni får en härlig lördag.🙂
/Maria

God morgon
Strålande som och det börjar bli varmt ute.
Vi ska in till Uppsala.Gå en sväng på loppisen och hjälpa sonen i hans trädgård.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Morrn! Ingen sol här men hyfsat varmt, 16 grader. I helgen blir jag själv här hemma. Maken jobbar på en folkracetävling i Vimmerby.
Mårning! Just kommit hem från promenaden som blev rekord 10.5 km på 2 timmar. Jättenöjd. Solsken och underbart gå-väder.
Lite bilder över Örekilsälven som rinner genom Munkedal och ett par bilder från Munkedals Jervägsmuseum - smalspår - syns ganska bra på ena bilden - till vänster normalt järvägsspår och till höger smalspåret. Trevligt litet museum för barnfamiljer, de har öppet över sommaren och har egen facebooksida. Åkturer och café.
Pappersbruket i Munkedal hade både smalspår och normalspår (3 skenor intill varann) till och från bruket - Munkedals hamn. det är nerlagt och endast smalspåret är kvar. Förr fanns det oljecisterner, djuphamn för stora båtar att komma intill lossa/lasta och militärförråd.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

God morgon!
Idag är det mulet och 17 grader ute. Dagens plan är att klappa katten så mycket som han vill…
Så nu har jag fileat makrill. Moritz blir som tokig så min man måste stå bredvid men jag har köpt strömming till katterna som de får som godis.🙂
/Maria
Godmorgon! Igår kväll var här ett hejdundrande åskväder. Idag känns vädret lite avslaget och avvaktande. Fåglarna kvittrar på och det har blivit vackert vårgrönt ute!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God eftermiddag 😭
Här är hett som ett helvete, 26 grader i skuggan och jag går omkring som vore jag nylackerad utan att orka göra ett smack. Det finns förstås flera orsaker än bara hettan till min oförmåga att ta tag i något.
Nu har det gått en vecka sedan bomben släpptes och mitt liv gick i kras, jag darrar fortfarande som ett asplöv inuti och kan inte få ordning på tankarna. Nu har min fru dessutom slutat att svara på sms …
Katterna gillar inte den här värmen, de ligger helt stilla i skuggan på altanen där det fläktar lite.
#7 Vad säger man Peter? Det finns liksom inget annat än att önska dig att du håller ihop😕
/Maria
#7 även jag "skickar goda tankar" och önskar att du ska hålla ihop i detta elände. … jag tänker att det gått långt med den som slutat att svara på sms :(
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#7 Du har det så tufft nu. Önskar det fanns ord som lindrar, men jag tror inte såna finns för alla lägen tyvärr. Lätt att det blir klichéer som inte hjälper ett dugg. Men jag tänker på dig och känner med dig.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Som Fransk säjer, finns inga ord. Tänker på dig och verkligen känner med dig.