Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 1407 ggr
MonicaLagerquist
1

Loppisar

Idag har vi varit på årets första bakluckeloppis.

Vi åker till Ulva kvarn i princip varje söndag sommartid.

Älskar att gå på loppisar.

https://www.ulvakvarn.com/index.php/missa-inte/ulva-bakluckeloppis/

Några fler som gillar loppisar.

Stolt ägare till tre La permer

Carnivora
0

Älskar ❤️ Fast jag bor i Uppsala men är ganska ny i området.

beem
0

Älskar också loppisar. Tyvärr är det inte så många där jag bor.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Maria
1

Jag tycker också mycket om loppisar men upplever att det har blivit ganska dyrt genom åren. Kanske för att vi bor i en storstad. Kommer man till mindre samhällen så är det helt andra priser enligt mina erfarenheter.

/Maria

parsley
1

Vi hade gatuloppis på stan igår och det var riktigt trevligt. Köpte några krukväxter och hittade en snygg tunika och fick några blomkrukor av en dam som bara ville bli av med dem.  Vad gäller prisnivån så tycker jag att privatpersoner som säljer grejer som de vill bli av med överlag håller relativt låga priser. Gör de inte det, så blir de inte av med grejerna.  Säljare som har loppis som hobby/försörjning brukar kunna ta betalt för sina grejer och veta vad de säljer. De har också ett annat utbud, med mer fokus på lite äldre grejer.  Ibland går det att hitta något hos dem, ibland är de bara för dyra.  Vad gäller de fasta välgörenhetsloppisarna så har de överlag blivit dyrare och i en del fall så tycker jag de är omotiverat dyra. Varför ska man betala mer för en tröja på loppis än vad samma vara kostar på LIDL? Samma sak gäller för en del enklare bruksporslin o dyl.

JMW
0

Jag håller med parsley, det har blivit dyrare på loppisar. För kanske 10-15 år sedan brukad jag och syrran åka runt i Småland på olika loppisar. Vi köpte på oss allt möjligt och sålde sedan på Tradera. Då gjorde man förtjänst. Det går inte idag. Jag går gärna på secondhand/loppis där de har kläder men "saker" är jag inte intresserad av. Jag har just nu 4 banankartonger som står med greje,r jag rensat ur skåp och lådor, som ska till insamling.

Fransu
0

Trevligt med loppisar. Men jag går sällan. Blir bara inte av tyvärr. Känns som det är lite "inne" att loppisfynda idag, så det kanske är därför priserna höjts?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
0

#6 Lite så kan jag känna också.

Jag kan tänka mig att man behöver besöka landsbygden mer. Min bror och svägerska som bor vid Göta Kanal har massor med roliga loppisar i närområdet.

/Maria

MonicaLagerquist
0

Man kan göra fynd om det tex är en skolklass som säljer. Ofta har de dålig koll på vad det är för grejer de säljer.

Stolt ägare till tre La permer

[Leifsdotra]
0

Kan tycka att det är kul någon gång ibland, men det är sällan jag köper nåt. Vi har alldeles för mycket prylar redan. När vi flyttade från villan i stan till sommarstället så hade vi 2 uppsättningar av i princip allt husgeråd. Grannen här brukar alltid har sommarloppis i ladan varje år, så vi gjorde upp ett avtal att de fick en viss procent av intäkterna mot att vi fick ställa upp våra överblivna prylar till försäljning hos dem. Superbra och det mesta blev sålt snabbt🙂