Vilka kläder brukar ni använda?
Eftersom vi pratat kortbyxor och kjol, bland annat, i en annan tråd så undrar jag vad för slags kläder ni brukar ha på er på fritid och på jobb?
/Maria

Jeans linne och tröja vintertid. Short linne/tröja sommartid.
Jobbar ju inte så det är samma klädsel på heltid.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
På jobbet har vi inte längre uniform, vilket jag saknar. Det blir ofta röd eller svart piké och svarta jazzbyxor - de är stretchiga och riktigt bekväma och ser ut som en vanlig byxa med lite bootcut/utsvängda nertill. Vid behov har jag även ett par fleecejackor med "Trafikverket-tryck" på.
På fritiden - varma årstiden - gärna mjukisbyxa eller träningsbyxor som numera är riktigt snygga i 3/4-längd - typ piratbyxa och ledig topp/linne/t-shirt/långskjorta.
Kalla årstiden gärna jeans - tröja och fleece i kombinationer.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Samma på fritid och jobb till 99% då jag i princip alltid arbetar hemma ensam.
Då är det oftast mjukisbyxor topp + t shirt + tröja. Det mesta second hand.
den 1% då jag håller provsmakning eller liknande på jobbet har jag en vit skjorta med loggan på + svarta snygga men inte iögonfallande byxor.
Jag skulle vilja ha finare kläder både på jobb och hemma men jag har inte råd just nu
l'm back
På jobb: hundförarbyxorna, linne, någon typ av tunnare tröja över. Jacka/ munkjacka. Min företags logga på alla kläder utom byxorna. När det är för varmt för byxor leggings o kjol. Tåliga skor. Privat allt från jeans till klänning. Linne är ett bas plagg. Älskar klackar. Gärna höga o risk för att ramla 😄
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Det varierar! Jobbar på kontor i en kommun och där är det ingen uttalad klädkod utan mer hel och ren som gäller. Jag älskar jeans så har ofta det och matchar med med någon snyggare t-shirt eller blus/skjorta, stickad tröja eller kavaj, beroende på årstid och klimat. Har kjol/klänning ibland. Hemma kör jag med jeans och t-shirt och ibland, som t.ex idag, mysbyxor och stickad tröja.
Jag skulle inte vilja ha arbetsuniform då jag tycker om att klä i mig i det jag känner för för dagen 🙂
/Christina
Jag använder kortbyxor och t-tröja från 1 maj till sista september, resten av året har jag alltid cargobyxor (massor av fickor, sliper väska) och t-tröja.
Mitt "jobb" är dialysbehandlingarna och det är också anledningen till att jag alltid har t-tröja, accessen sitter på höger överarms insida, så anget annat plagg skulle medge åtkomst.
Kläder är generellt ett helt ointressant ämne för mig, jag använder det jag trivs i och som är funktionellt för mig, mode och stil struntar jag blankt i, även om jag ibland tvingas in i något jag inte skulle välja själv pga att det jag hittills använt slutar att marknadsföras.
Går helst i leggings, långt linne och hoodie.
På jobbet är det piké och vita byxor som gäller.
På jobbet har jag arbetsbyxor med massa fickor, t-shirt eller långärmad topp och ofta munkjacka eller annan collegetröja om det är kallt. Skor med stålhätta.
Hemma drar jag ofta omkring i mjukisbyxor fårskinnstofflor, t-shirt eller långärmad tröja beroende på hur kallt/varmt det år. Är i regel ganska frusen. Varmt om fötterna har jag jämt för mina fötter är alltid kalla.
Jag går mycket i skogen och har då oömma kläder som mina "skogsbyxor" som jag kallar dom. Det är byxor i kraftigare material med fickor på sidorna där jag kan ha hundgodis, telefon och annat. Till det kängor eller gummistövlar. På överkroppen t-shirt på sommaren, långärmat och jacka på den kallare delen av året.
Åker jag iväg någonstans, exempelvis för att handla, så har jag på mig jeans och någon topp och kanske en kofta och eller jacka, beroende på väder/temperatur.
Som ni kanske kan förstå, jag är inget modelejon. 😃
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
I skolan: Byxor med något märke på. Har inget precis datum då jag byter till shorts utan det kommer när det kommer liksom! Gillar att ha chinos på mig och helst att dom är i färgen beige. Helst en grå tröja (t-shirt eller långärmad spelar ingen roll!) eller att jag brukar ha skjorta på mig men då så är det ingen "kalasskjorta" utan en vanlig "vardagsskjorta". Gillar ju väldigt mycket märken så det brukar väl bli så att det är märken från topp till tå om man säger så! GANT och Ralph Lauren är mina favoriter bland Byxor och Tröjor. I skolan har vi ju någon slags klädkod att man har märkeskläder och den har väl jag tagit och accepterat! MEN jag gillar ändå att ha märkeskläder på mig då jag tycker att dom har en fantastisk kvalité som jag gillar!
Hemma: Gärna byxor som är rätt så tajta runt benen och en lite mindre fin tröja på mig. Fortfarande ska dom ha kvalité och ett mjukt och bekvämt material men inte lika noggrant med märkeskläder där.
Klär mig oftast så svalt och bekvämt som möjligt. T-shirt, kortärmad blus eller skjorta med avklippta ärmar, och tights eller tunna finare mjukisbyxor. Knälånga byxor sommartid. Allt långärmat är för varmt. Har samma "klädstil" både hemma och i skolan, men hemma har jag även en del urtvättade eller trasiga kläder som är för bekväma för att slängas men för fula för någon annan att se.
Försöker dock hitta finare kläder som jag trivs i också, för jag pluggar till jurist vilket kanske kräver snyggare kläder när jag ska arbeta sen.
Vid minusgrader har jag alltid haft tjocktröja utomhus. Mössa samt vantar om det är 15-20+ minusgrader. I höstas köpte jag dock en tunnare kappa (mest av sociala skäl), men den klarade jag bara av att ha när det var som kallast.
Sommartid har jag tunna tygskor. Vintertid har jag tidigare haft tennisskor, men i höstas köpte jag kängor med en liten klack. Även dom inköpta av sociala skäl, men dom var faktiskt bekvämare än jag hade förväntat mig.
//Jessie
Har uniform på jobbet så ofta blir det mjukisbyxor och nån tröja på fritiden och när jag åker till och från jobbet
Jeansmänniska, så vanliga blåjeans eller svarta oftast. På jobbet med finare top/blus och om det behövs en stickad tröja eller kavaj beroende på humör/säsong/situation. Hemma blir det antingen urtvättade/nötta fd jobbkläder som jag fortsätter nöta på tills de faller isär😃 Eller arbetsbyxor istället för jeans beroende på vad jag ska göra för dagen.
Jag har också nästan bara jeans i olika toner. Jag har nästan alltid en rymlig top till. Jag älskar Gudrun Sjödens kläder så det blir oftast någon sådan top eller tröja. Kjol eller klänning använder jag aldrig.
Numera så arbetar jag med mina privata kläder så jag försöker att se "proper" ut på jobbet.😉
/Maria
Hemma har jag mest mjukisbyxor, linne och ev tjocktröja
När jag ska iväg är det mest jeans som gäller.
Sommartid blir det mest shorts eller piratbyxor och något linne. Ingen klänning/kjolmänniska
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jag tillhör dem som har enligt många väldigt få kläder.
Fyra linnen,två par shorts två par jeans lite underkläder. Några fleeströjor två t-shirt Sen har jag några klänningar som jag bara använder när vi är utomlands.
Det är väl ungefär det jag har i klädväg.
En varm och en kall jacka.
Kattutan men stolt Plåtis ägare