Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 529 ggr
Maria
0

Godmorgon tisdag 1 maj

Godmorgon på er denna "arbetarnas dag". Vi har grått och regnet hänger i luften och det är 10 grader.

Någon som ska demonstrera?😃

/Maria

Mooniq
0

Mårning. Grå himmel i Munkedal och 6 grader. Hoppas på några solstrålar framåt dagen fast vädergudarna sagt grått och regn till o från. 

Jag ska inte demonstrera men gå och titta. Kanske blir det något tal som berör.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
0

Morrn! Det har slutat regna. Nu är det bara mulet men inte så där mörkt mulet. Hela 8 grader, kanske kan det bli något bättre?

Visst är det arbetarnas dag. Jag ska slutföra ett jobb idag och påbörja ett annat. Demonstrera ska jag inte göra. Har jag aldrig gjort, kommer jag aldrig att göra.

Maria
0

Jag har heller aldrig gått i något "förstamajtåg" men jag har varit åskådare en del gånger då jag varit i närheten.

/Maria

MonicaLagerquist
0

God morgon
Vilket äckelväder vi har. Regn och rusk.
Men shortsen är på Nu är det vår!

Kattutan men stolt Plåtis ägare

JMW
0

#4 Shorts!? 😮

Nja, inte riktigt än. Vi har en kompis som klär sig efter almanackan istället för termometern. Han har gått i shorts, t-shirt och barfota i foppatofflor länge. Tokstolle. 😃

MonicaLagerquist
0

#5 Shorts från 1 maj till sista september.😉

Maria
0

#6 Sådan var min man förr fast vi säger kortbyxor och inte shorts.

/Maria

JMW
0

#6 Haha kul "regel". Jag har idag sweatshirt, mysbyxor, strumpor och fårskinnstofflor annars skulle jag frysa.

MonicaLagerquist
0

Ingen demonstrations idag. Har nog aldrig demonstrerat en första maj.

Fransu
0

God morgon!

Mulet och runt 10 grader. Igår kväll fick vi in ett ordentligt åskoväder, som det blixtrade och dånade ett tag. Regnigt och blåsigt var det också.

Idag ska vi försöka ge oss på att flytta en rhododendron-buske.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

worst
0

God morgon!

Tolv grader och mulet efter nattens regn. Idag skulle jag vilja ha högtflygande planer för dagen, men orkar nog inte… så jag tar det lugnt!

Min klädregel är: Över fem grader; sandaler. Över 15 grader; kjol.   😃

citytjejen
0

Ledigt idag! Vi la oss tidigt igår och vaknade åtta i morse och då slog vi på en film. Skön start på dagen! Ska varken demonstrera eller beskåda demonstration. För min del har det aldrig varit tal om att demonstrera, det känns oerhört avlägset för mig att delta i sådana aktiviteter 🙂 Här bli det tvättstugan i stället 😂

/Christina

[PeterTM]
1

God förmiddag 🙂

Här har regnat hela natten och det pågår än, 7 grader har vi. 1a maj betyder bara en sak för mig, ta fram kortbyxorna = frihet. Ingen som inte själv går med dubbla proteser förstår vilken frihet det är att slippa långbyxor, så även jag använder kortbyxor från första maj till sista september.

Jag har deltagit i två "evenemang" i livet som jag verkligen skäms för och det ena var att gå med i ett demonstrationståg, tror det var 1975. Jag höll på att skämmas ihjäl, första och sista gången för min del helt klart.

Vi gick från Gärdet till Ryska ambassaden i Sthlm, psserade Kinas ambassad på vägen och stod där och skanderade mot kärnvapen, sedan vidare till Ryska ambassaden. Där stod vi och skanderade "hörru Brezhnjev hörru Brezhnjev, stop atomisheskoj bom", fasansfullt urlöjligt, särskilt som det är typ 300 meter från grindarna till ambassadbyggnaden.

[[eskils_]]
0

Oj, vad ni är lättklädda, vissa här! Jag går fortfarande med långbyxor, långärmat, strumpor & skor samt jacka. Här är det 7 grader, mulet och ruggigt. 🥶

Inte heller jag går med i någon demonstration, tycker det är mest tomma ord som kommer från politikerna 1 maj. T ex sossarna som nu lovar "tryggare Sverige" - fast de har haft snart 4 år på sig att fixa den saken…