Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 1367 ggr
MonicaLagerquist
1

Stress drömmar

När jag blir stressad och börjar drömma mardrömmar drömmer jag på samma tema för det mesta.

Är det fler som drömmer samma saker när ni blir stressade?

Stolt ägare till tre La permer

Halvdansken
0

Japp. Jag har alltid problem med att packa, ska nå ett flyg, eller av en båt eller liknande. Hur mycket jag än trycker ner i resväskorna, så finns det alltid mer.
Samma (eller liknande) dröm hela tiden.

En annan stressdröm som också återkommer är att det framkommit att det blivit fel på min gymnasieutbildning, och för att min universitetsutbildning ska vara giltig, måste jag gå om 3an. Jag kommer till skolan och hittar inte runt, vet inte vilka lektioner jag har, känner ingen, missar lektioner osv. Ska sägas att jag är 56, så det var en tid sen  jag gick i skolan sist.

Min mans variant är att han inte kan hitta bilen.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

MonicaLagerquist
0

Själv ränner jag runt naken och försöker få det att se ut som om jag inte alls tycker att det är konstigt.

Min kusin springewr i trappor.

JMW
0

Jag minns aldrig vad jag drömt.

Scorpio97
0

Ja. Min är att jag springer inne i lägenheten vi bodde i när jag var liten. Jag är sen till något, oklart vad, men kommer naturligtvis inte ut ur lägenheten. Har haft den sen jag var liten. Men väldigt sällan, som tur är :)

Annars brukar jag nästan aldrig komma ihåg mina drömmar, förutom några sekunder precis efter att jag har vaknat.

//Jessie

Dioramabyggare
0

Vid några tillfällen när jag varit starkt stressad har jag drömt att jag befinner mig mig på en ö, och ska flyga därifrån, i ett flygplan för 10, 12 passagerare. Själva flygningen minns jag inte när jag vaknat, men jag minns hur jag blir ordentligt orolig för landningen på en alltför smal och kort, lätt uppåtlutande, landningsbana av gräs, men hur landningen går vet jag inte. Antingen blir den episoden av drömmen så stark att hjärnan "stänger av" innan planet tagit mark, eller så vaknar jag.

Maria
0

Jag drömmer mardrömmar regelbundet men ändå inte så ofta. Jag har inte kopplat ihop det med stress däremot.

/Maria

[Thiah]
0

Jodå, stress/ångest perioder då ska jag flyga /simma/ springa och det går så trögt. Oftast ska jag även undkomma någon sorts fara.

[PeterTM]
0

Ska det vara ett eller två ord i rubriken? Det får olika betydelser vilket som nu menas.

Jag läste nyligen i en forskningsartikel att 90 % av det man drömmer kommer ifrån intrycken dagen före.

MonicaLagerquist
0

#8 Ska man vara helt korrekt så ska det väl vara ett ord.

Ursäkta min otydlighet.

MonicaLagerquist
2

I natt har jag drömt en för mig ny stressdröm. Jag var ute och cyklade. På en röd liten trehjuling. Fram och tillbaka och aldrig kom jag fram. Grym kramp i benen. Fråga mig inte varför jag inte tog cykeln i näven och bar den.

Lona
0

Jag har nog inga direkta stressdrömmar, däremot mardrömmar med liknande tema. Jag försöker flyga men det kräver så mycket koncentration så jag kommer inte så långt innan jag måste landa och vila. I de drömmarna kan jag dessutom flyga genom fönsterrutor och även väggar.
(Faktum är att jag drömde detta redan som liten och faktiskt trodde ganska länge att om jag bara koncentrerade mig tillräckligt mycket så kunde jag faktiskt flyga. Kanske tur att jag aldrig testade…😉)

Sen åker jag av någon anledning väldigt ofta 2:ans spårvagn på Hisingen!🤔
Framför allt förbi Wieselgrensplatsen men ibland borta vid Biskopsgården.
Väldigt frustrerande eftersom jag i drömmen ofta försöker ta mig till Tuve - som förvisso också ligger på Hisingen men utan spårvagnslinje.

Har även rena ångestdrömmar men de är mycket värre, och mycket svårare att släppa även när jag vaknat.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Calcifer
0

Jag drömmer ibland att jag kör bil, av olika anledningar, ibland för att det är livsviktigt. Men jag är alltid helt medveten om att jag faktiskt inte har Körkort, och därför egentligen inte får köra, och har alltid en massa panik och ångest i drömmen för jag är så otroligt rädd för att jag ska bli stoppad av polisen.

Fattar inte varför jag kan drömma om helt overkliga saker ibland som om det är helt logiskt, men kan ALDRIG drömma att jag kör bil och faktiskt HAR Körkort. 😟

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maria
0

En återkommande dröm jag har fast i olika varianter är att jag inte hinner…det kan vara ett flyg, ett kalas, en taxi eller vad som helst. Jag skyndar mig heeela tiden i alla fall. Det är inte riktigt någon mardröm men jag vaknar med en obehaglig känsla.

/Maria