Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 586 ggr
MonicaLagerquist
0

Har du vinterbadat?

Har du vinter badat eller badat utanför "ordinariebadtid"

Vi har badat ett antal gånger i oktober och november. Badade i februari 2017 från iskanten. Vi åker till ett ställe där man vanligtvis är ensamma. Ett ljuvligt ställe.

Stolt ägare till tre La permer

Fransu
0

Nej! Jag badar knappt på sommaren heller. Vattnet får vara en bit över 20 grader innan jag går i. 😃

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

MonicaLagerquist
0

#1 😃

Fast att bada på sommaren är en helt annan grej.

Vintertid doppar man ju sig bara på sommaren badar man länge och simmar.

Carmarino
0

Det senaste jag har badat är 30 september. Det var inte särskilt behagligt. 🥶

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

JMW
0

Vinterbadat!! 😮

Skulle inte tro det. Jag badar inte ens på sommaren. För kallt.

Scorpio97
0

I oktober har jag nog badat någon gång när värmen varit kvar länge, men då är det ju inte direkt vinterbad. Så jag har aldrig gjort det när det är snö/is ute, trots att jag älskar både kylan och att bada. Men jag vill absolut prova :)

//Jessie

Maria
0

Vintern när jag var 17 år så badade jag varje helg och det gör jag aldrig om igen😛

/Maria

[[eskils_]]
0

Har aldrig vinterbadat, men vet att många tycker det är skönt. Senaste badet var nog insjöbad i september. Vill nog att det ska vara 18 grader i alla fall…

Totum
1

Ja det har jag. Det var för några år sedan i Januari månad. Det var 30 grader kallt och stjärnklart. Det var faktiskt ganska skönt med ett snabbdopp efter bastuvärmen. Rekomenderas.

flocken
0

Nej!! På sommaren när jag legat på bryggan i några timmar kan jag doppa mig. Fryser för lätt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
0

Vi firade en jul i fjällen för 23-40 år sen.Då badade vi bastu och rullade oss i mjuk kall snö.Det var drygt - 30 ute. En häftg känsla.

Fransu
0

#10 Jag rullade mig i snö som barn i Finland en vinter när vi bastade. Det gjorde väldigt ont i skinnet minns jag. Det var snabba steg in i bastun igen.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Lona
0

#10, ja, det är härligt med bastu + "snörullning" eller isvaksbad!👍

Jag vinterbadar ibland, tyvärr är det bara jag av mina vänner som gillar det - och är det minusgrader känns det inte jättebra att göra det ensam. Om det verkligen är en reellt större risk att bada i iskallt vatten vet jag inte, jag skulle definitivt aldrig hoppa ner i en isvak om jag inte hade sällskap.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Tarotstollan
0

Aldrig och skulle inte göra det frivilligt i framtiden heller!🥶

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maria
0

Min man älskar att bada bastu med snörullning eller bad i isvak men jag skulle aldrig ens komma på idén.

/Maria

Fridaaaa
0

Nej är badkruka, badar knappt på sommaren haha!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.