Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1369 ggr
[HoneyTorbjörn]
0

Erat favoritgodis?

Vad har ni för favorit godis,det mesta i saltlaktrisväg går ner,Hallonshots och Lysmelk är också favoriter. Ska köpa godis,och undrar vad har ni för favoriter?

Kirnzy
0

Turkisk peppar!

Maria
0

Jag är svag för glass

/Maria

[HoneyTorbjörn]
0

#1 Älskar det. Dock så kommer inte jag ihåg ifall förpackningen ser ut såhär:https://www.mathem.se/varor/lakritsgodis/turkisk-peppar-original-150g-fazer #2 Vilken smak? På senare tid har jag börjat äta massor av glass 😍Blivit beroende

[HoneyTorbjörn]
0

För er som undrar vart jag ska köpa godiset ifrån är det Happycandy.se

[PeterTM]
0

Mina favoritgodisar finns inte längre …

Dixie- och Rivalkola, tomteklubba svart eller röd, zebrakarameller, den äldre versionen av fransk nougat, hård och seg.

[HoneyTorbjörn]
0
tlover
0

Grupper av godis är nog lakrits eller mörk choklad som inte är för söt (även om vissa tillfällen vill jag ha söt choklad) . Vilken som är absolut vinnare vet jag inte. Jag minns fudge som underbar men det kan vara för att jag inte kan äta det

l'm back

tlover
0

Ok kom på vinnaren. Mammas recept på hemmagjorda snickers

l'm back

Sarafiaklara
0

Alla sorter av Bubs (påsarna med dödskallar på), särskilt sur cola. Och så älskar jag Cheez cruncherz flamin hot!!

[PeterTM]
0

#6 Nej inte alls, de jag menar försvann under tidigt 70-tal. Det godis som produceras och säljs nuförtiden är mest socker och aromämnen. Det finns nästan inget jag gillar.

Jag räknar upp några godisar som jag kan tänka mig att köpa; Werthers hårda, dajm, zigzag, båtblandning hallon/lakrits, supisar, tomteskum.

[HoneyTorbjörn]
0

Nu vill jag inte verka dum eller så men är inte Tomteskum det sötaste som finns typ? #10

[HoneyTorbjörn]
0

Hittade denna artikel om godis som vi åt på 80 och 90 talet! Någon som känner igen sej?  http://listor.se/livsstil/25-sorters-godis-vi-at-pa-80-och-90-talet/

JMW
0

Jag äter inte godis. Ibland kan jag köpa nåt och då kan det bli jordnötsruta eller såna där chokladkluttar med jordnötter i. #12 Många av de där godisarna finns ju fortfarande idag.

[HoneyTorbjörn]
0

Bonbon har jag inte sett,på ett år och Salt i sol har jag inte sett på två år. Saknar dem 🤪

[PeterTM]
1

#11 Det kan hända, jag menar mest att tidigare fanns det något annat än bara socker, grishud och smakämnen i godiset, ungefär som läsk på den tiden som gjordes på fruktsaft.

Dioramabyggare
0

Lakritstabletter. Mörk choklad. Jordnötter.

MonicaLagerquist
1

Försöker undvika godis men blir det något så är det choklad.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
0

Om jag skulle köpa någon slags choklad så gillar jag Dajm skarpt.

/Maria

Milkshake
0

Jag älskar lakrits, kola och nougat. Kick (käck) halvssalt skulle jag kunna äta varje dag.

Fransu
0

Jag älskar det mesta i godisväg. Det är lättare att skriva vad jag inte gillar. Jag tycker inte om geléråttor och liknande "sladdrigt" godis. Likörpraliner, ni vet såna med vätska i är inte gott. Dom här typiska påskäggen, dragéägg hittar man inte i min godispåse. Surt godis faller bort och även nougat av  någon underlig anledning. Och hårda karameller som bara smakar socker funkar inte heller. I övrigt är jag inte så kräsen. 😃

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
0

#20 Då skulle vi kunna dela på ett påskägg, för de du ratar tycker jag om, det är sånt godis som funnits länge.

[Ronyaa]
0

Lakeris och Haribo björnar älskar jag. Vet inte vad dem heter man dem är typ grönblåa ish och rosa

Agda
0

Jag gillar lindt mjölkchoklad och freia mjölkchoklad, de brukar jag inte få tag på så ofta. Annars är toblerone och hockeypulver gott. Förr älskade jag turkisk peppar men tycker att det är annan smak på dem idag än när jag var liten.

#5: Tomteklubbor finns fortfarande, jag brukar köpa svarta lite då och då.

[PeterTM]
0

#23 Var då?

Agda
0

#24: Jag får tag på dem i vår ICA butik, men googlar man på tomteklubba så kommer det upp några nätbutiker som säljer dem.

[PeterTM]
0

#25-26. Jag ska genast köpa och prova om de har behållit smaken. Annat godis är ju ofta så förändrat att det inte alls smakar detsamma som förr. Även en såpass vanlig produkt som Marabouchoklad är annorlunda idag jämfört med hur den smakade på 60-talet.

Den rosavita nougaten finns fortfarande, men är helt annorlunda både i form, konsistens och smak. Påminner lite i smaken, men inte i närheten lika god. Konsistensen är också mycket annorlunda, förr var den riktigt seg. Nu är den som lös knäck i munnen.

Mooniq
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är sockerberoende och har lyckats avprogrammera socker och sötsaker. 

Jag köper dock ren lakrits - framställd av lakritsrot och inget annat tillsatt. Små hårda pastiller som räcker i en evighet. Asken väger 40 gram och jag kan ha 1 sån ask i flera månader. Riktigt god lakritssmak när jag är sugen.  Kolla länkarna finns massa gott att botanisera bland. 

https://shop.reneevoltaire.se/choklad-stsaker-c-25_28?osCsid=c39g0klk7a0kpmnqtfj7hn0i57

http://www.kaffeochte.se/produkt-kategori/atbart/page/2/

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

tlover
0

#28 Det måste jag testa. Jag älskar att tugga på lakritsrot när jag kan få tag i det och den räcker också i en evighet men den där verkar mer praktisk

l'm back

Maria
1

#28 Åh de pastillerna är sååå goda.

/Maria

Thotis90
0

Karamelguf och marabou big taste toffee whole nut.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Soligajag1
0

Marabou Choklad , min favorit!!

HH 🙂

[Devya]
0

Bonbon! Oj det godiset saknar jag väldigt mycket. Jag har inte ätit det på flera år för här där jag bor finns det inte. Jag älskar lakrits och salmiak. Spelar ingen roll vilken sort, allt går. Jag gillar även Daim även om det är väldigt sött. Daimkaka är himmelskt god, mums!

JMW
0

Åhh choklad! Då ska det vara Fazer Blå.