Godmorgon tisdag 3 april
Godmorgon på er denna grå tisdag med minus två grader i skrivande stund.
Jag är ledig idag men är så rejält förkyld att jag måste vara hemma imorgon. Jag får ringa jobbet sedan.
/Maria
Morrn! -6 här just nu. Även jag är fortfarande redigt förkyld men som tur är så jobbar jag hemma. Kan sitta här och snörvla alldeles själv. 😃

God morgon
Vi måste in till stan idag. Mannen ska prova ut nya glasögon. Funderar på om jag ska ta hunden med mig och gå en sväng i någon park inne i stan.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Godmorgon! Här skiner solen och det är 3 grader minus. Igår höll jag på i flera timmar och gick till slut rent i uterummet. Ett jobb jag dragit på och skönt att få klart. Det var 12 grader där när jag höll på. Skönt att jobba när det inte är för kallt. Krya på dig Maria!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Här är - 4,4 och mulet. Grannen ovanför har återigen börjat med att riva köket efter påskhelgen. 😕😴
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Mårning. -5.5 grader när jag vaknade strax före 07 men tempen segar sig upp mot nollan. Efter jobbhelgen så har jag idag en ledig dag. Ska lata mig, städa, tvätta och även hinna med en liten fikaturné.
Har de senaste dagarna sparkat mig i rumpan och varit ute o gått med mina stavar. Jag köpte pumpstavar med 10 kg motstånd i -helkorkat när jag nu har en kropp där muskelaturen är på ett minimum - men igår på promenaden så började jag trycka ner stavarna i korta omgångar - gissa om jag har ont i mina armar idag.. 😃 Avskyr träningsvärk - men ska strax ut igen. Har hittat fin grusvägspromenad på 4 km och som jag lätt kan förlänga när jag fått upp flåset.
Jag har satt som mål att promenera 300 mil i år - då räknar jag även in träningspassen på crosstrainern.
Vädergudarna lovar plusgrader och regn - men har inte vågat byta till sommardäck än på bilen -fegar nog en vecka till.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#5 Wow. Det klarar du galant.
/Maria
God morgon!!! -8 och sol. Alltid kallt på morgonen de sista veckorna. Jobbhelgen är över och nu väntas plugg som vanligt tills det blir lördag igen. Till kvällen ska jag till vävstugan, som vanligt. Ska bli kul!! Önskar er alla en bra tisdag!!

God morgon!
Idag blev det en gråmulen dag med 3 plusgrader. De har lovat varmare tills i morgon, ska bli spännande och se hur varmt det blir!
God förmiddag 🙂
Läste nyss att Lill-Babs är död, nu är det snart inga kvar av de gamla ikonerna.
Här är soligt idag, men bara 1 plusgrad, så det tar inget på den förhärdade snön.
#9 Jag läste det också. Hon kändes odödlig på något vis. Höll igång in i det sista.
/Maria
God förmiddag!
Så sorgligt med Lill-Babs. 🌺
Vad påsken försvann fort. Idag var det vanlig arbetsdag igen.
Jag har så ont i min fot. Tror det är Hallux valgus som spökar. Hade så här ca 15 år sedan och fick till slut så ont att jag sökte för det. Fick diagnosen Hallux valgus. Jag som aldrig har för trånga skor… Jag hoppas smärtan ger med sig snart, för det är jobbigt att det gör ont vid varje steg när jag går så mycket. Både på jobbet och fritiden.
Krya på er som är krassliga!
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Det blev inga glasögon till mannen.Det blev en remiss till ögondoktorn.Han har fått grå starr.
#12 Vad tråkigt men idag så går det ju att rätta till bra så hoppas på bättring.
/Maria

#13 På sätt och vis är det ju bättre
att hans kraftiga synförsämring beror på grå starr än att han tappat så mycket av sin syn på så kort tid. Vi är ju beroende av att han ser pga min synnedsättning.
#14 Jag opererades för gråstarr 1995 på mitt enda öga, fick det som en konsekvens av ögonoperationerna jag genomgick 10 år tidigare. Man tar bort linsen som ändå är grumlad och ersätter med en korrigerad plastlins, inställd på normalavstånd som det heter.
För mig som var närsynt tidigare, blev det lite knepigt eftersom jag var van att ha glasögon för att köra bil och se på TV, men efter gråstarroperationen blev det ju tvärtom, att jag måste ha glasögon för att kunna läsa. Det ledde till att jag hade tio par läsglasögon utplacerade på alla möjliga ställen eftersom jag hela tiden glömde bort att jag behövde dem.
Annars har det funkat kanonbra med plastlins, men man kan ju inte längre ackomodera, det är nackdelen.
Jag har tagit tempen för första gången hemma på flera år. Hittade en gammal kvicksilvertemp😉 Jag hade 39 grader och då har jag ändå ätit Alvedon idag så det kanske inte är så konstigt att jag känner mig risig.
/Maria