Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 719 ggr
Maria
1

Planer i påsk?

Vad har ni för påskplaner?

Ska ni fira med släkt och vänner? Äta särskild påskmat?

Berätta🙂

/Maria

tlover
1

Förmodligen pyssel på fredag och mys framför eld på gården på lördag. Eventuellt far jag och dottern till stora tjocka släkten där dom är i morfars barndomshem men jag vet inte om vi orkar.

l'm back

MonicaLagerquist
1

Alla ungar kommer ut på påskafton och då ska vi äta sill och ägg till förrätt och sen blir det lammstek.

Ska väl fixa någon form av påsktårta till efterrätt också.

Stolt ägare till tre La permer

flocken
1

Blir lite påskmat idag hos svärföräldrarna. Imorgon åker min familj till stugan. Påskafton grillar vi. Är vi långledig så blir det stugan

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sommarek
1

Jag firar ju inte påsk, men det blir ändå knytkalas med familjen på lördagen. I morgon ska vi ha våran första öppna ritual för utomstående, så den behöver jag verkligen ladda inför. I övrigt blir det mest att vila och försöka bli av med eftersviterna av influensan.   🤦‍♂️

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Maria
2

#4 Nyfiken fråga😉. Ritual för utomstående? Vad är det?

/Maria

[Leifsdotra]
1

Imorgon blir det påsklunch härhemma med mina närmaste och det blir knytis som vanligt. Vi bidrar med ägg och lammstek från gården och köttbullar på älg. Pappa tar med sill och lax, brorsan fixar påskmust och övrig dryck. Ska bli kul🙂

Lona
4

Jag ska till stallet och hoppas på lika sagolikt väder som förra söndagen. Sen blir det några dagar tillsammans med pojkvännen (iiiihh, det pirrar fortfarande i magen av att skriva "pojkvän" trots att jag är en gammal käring! :-D ) och ska dessutom försöka klämma in en Lonaa-dag där jag tar hand om mig själv och fixar diverse ärenden. Känner jag mig själv så lär det bli hästar och pojkvän för hela slanten… ;-P GLAD PÅSK på er allihop! <3

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Mooniq
2

jag har jobbhelg, så det blir att vinka tåg för hela slanten i dagarna 4. Idag är en ledig dag och ute skiner solen, så jag ska ta en rejäl promenad lite längre fram på förmiddagen. Inga planer alls - kanske nåt fika-nerslag hos kompisar nån dag. 

Äter ingen speciell mat på påsk. Äter mycket ägg året om, då det är stapelvara hos mig. 

Tips på god omelett:  1pers. 2 ägg, 2 msk grädde, lite salt & peppar, steksmör. vispa ihop, häll i pannan och innan det stelnar så strö över rejält lagrad riven ost, ca ½ dl - jag tar västerbotten. Vänder omeletten och osten smälter in gott i omeletten. Bredvid på tallriken en rejäl blandsallad.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Rhonda]
1

Inget! 🙂

[PeterTM]
0

Vi ska ha en liten påskbuffé  idag för oss själva jag, frugan och vår dotter. Pojken kommer inte att märka av påsk nu när han är i Kina.

Två påskhelgdagar går bort för mig på dialysen och jag blir själv över lördag-söndag, så det blir inte så mycket "påskande" för min del.

Fransu
0

Inga planer alls, vilket är underbart. Vara hemma, äta gott och gå långpromenader i skogarna. Försöka ta igen lite sömn då jag sovit illa det sista. Blir så skönt med lite ledighet.

#10 Hoppas din son har en rolig och spännande vistelse i Kina. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

flisan708
0

Jag jobbar!!!

[PeterTM]
2

#11 Fick ett sms nyss. Han berättade att resan gått bra och att han träffat Katherine (som var hos oss i 10 dagar för 6 veckor sedan) och hennes pappa. De har haft en sightseeingtur med buss i den "lilla" förstaden till Beijing de bor i, Tianjin, drygt 15,4 miljoner invånare. Han kunde inte sova särskilt bra på flyget och är nu dödstrött 🙂

citytjejen
0

Mannen och jag är lediga fre-mån och i morgon ska vi på kryssning och äta och dricka gott och shoppa 🙂I övrigt har vi inga planer för påsken vilket passar oss båda utmärkt! Vi umgås inte med släkten särskilt ofta utan bestämmer själva hur vi vill ha det. Enda påskiga maten som förekommer är lammspett som ska ätas på lördag. Jo, en tradition kring påsk har vi (eller främst jag) och det är att ha rosévinspremiär, som jag kallar det. Det betyder att vi dricker rosévin för första gången för året! Älskar den traditionen 🙂

/Christina

Sommarek
1

#4 Det är en wiccansk ritual där främmande (intressenter och studenter som skriver om wicca), alltså sådana som inte är med i covenet, deltar.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Fransu
0

#13 Vad bra att han kommit fram ordentligt. Förstår att han är trött efter en sån lång resa. 15,4 miljoner invånare i förstaden. Jisses! 😃

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
0

#15 Aha.

#13 Alltid skönt att få SMS när barnen är ute och rör på sig. Så himla bra att det finns.

/Maria

JMW
0

Vi gör inget speciellt för att det är påsk. Jag har idag jobbat ca 10 timmar med godispåfyllning på både Maxi och Coop. Känner mig ganska slut nu. Ska jobba imorgon och på lördag också. Sen ska jag vila.

Fridaaaa
0

Ska äta middag hos mina föräldrar på söndag om det inte är dåligt väder. Annars inget. Firar inte påsk :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi är i Loka brunn över natten. Träffat kusin med särbo. Äter gott och nu är bio i vattensalongen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1

Skönt och vilsamt.

Maria
1

#20 Härligt.

/Maria

Åsa S
0

Åkt till sommarstugan med maken och har en lugn påsk med god mat. Fortfarande mycket snö här men det smälter snabbt om dagarna när solen ligger på.

aggeelin
2

En bild till!

Soligajag1
0

#20  Jisses va mysigt!! 👍

En skön och avkopplande påsk med pappa en dag + påskmiddag hos min bästa vän. 

🙂🌺

HH 🙂