Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 926 ggr
Maria
1

Godmorgon söndag 18 mars

Godmorgon på er. Fortfarande kallt hos oss. Minus 8 grader just nu och man bara väntar på våren.

Idag jobbar min man och jag har inga större planer mer än att laga middag😃

Hoppas ni får en fin dag.

/Maria

Tarotstollan
1

Här är kallt, just nu - 14,2!🥶 Tur jag inte behöver gå ut om jag inte vill!
Funderar på att tillbringa hela dagen nedbäddad i sängen…😴😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
1

-10 solen skiner från en blå himmel. Ska ut och gå med min kusin idag. Bokade med henne utan en tanke på att mannen ska iväg med äldsta sonen på handbolls tävling idag. Men farmor ryckte in snabbt o tar yngsta sonen.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
1

Vi har precis tänt en brasa för det är så kallt inne.

/Maria

JMW
1

Morrn! Ja fy fasen så kallt! Vi har haft kallaste natten/morgonen på hela vintern. Termometern har stannat på -20. Nu är solen uppe och himlen är blå så det blir väl riktigt bra senare. Just nu -12. I vedspisen brinner det för fullt.

Ska iväg och sjunga med kören idag.

Soligajag1
0

Godmorgon 🙂 

Nu har det sjunkit till -6 här, , men det är sol , skiner så vackert . Vill man gå ut, nja, , kanske senare .  Önskar er en fin Söndag . 🌺

#3 Va mysigt med en brasa!!   👍 

Tror jag ska fixa lite havregrynsgröt , mums , i en kastrull på soisen  gör jag . Hur gör ni , har ni gjort havregrynsgröt i mikron nån gång?? 🙂

HH 🙂

JMW
1

#5 Förr, på den tiden då jag åt havregrynsgröt, gjorde jag den alltid i mikron. Så mycket smidigare än att stå vid spisen och passa.

Fransu
1

God morgon!

-9 i morse. Blå himmel och sol.

Gammelhunden väckte mig tidigt i morse för han behövde ut och kissa. Hade svårt att somna om efter det, så det blev ingen sovmorgon idag.

Idag ska pudeln klippas/rakas ner. Så nu hoppas vi att minusgraderna ger med sig så han slipper vara så frusen. Å andra sidan, han brukar se till att hålla sig varm genom att ständigt vara i rörelse när man är ute.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Soligajag1
0

#6  Okej, ska testa i mikron sen. Jag tillagade min i kastrullen, mums med riven äpple i . 🙂👍

HH 🙂

worst
1

God morgon!

Här skiner solen från en klar himmel och temperaturen håller sej på nollan. Känns skönt med mycket ljus som flödar omkring en efter alla dessa grå dagar!
Idag blir det en promenad rakt ut i världen, kanske bort till Maxi!   😃

aggeelin
0

Godmorgon! Solen skiner, tre grader minus och blåst är dagens väderrapport. Vi har just avslutat frukosten och jag sitter med en kopp kaffe. Måste lista ut vad vi ska äta idag. b

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
0

God förmiddag 🙂

Här är precis som igår sol från klarblå himmel. Det var 11 minus i morse, men nu har det blivit mildare och just nu är det -6. Jag ska titta på skidor 11.30, annars inga stora planer. 

Började rita på ett enkelt diorama jag tänker ordna så jag kan fota mina bilmodeller utan att få med massa heminredning i bilderna. Jag fortsätter att rita på det idag. Det är ju rätt stort eftersom mina bilar är i skala 1:18, så det tar ett bra tag att rita klart innan jag kan börja måla.

[[eskils_]]
1

God förmiddag.

Här är det som igår, strålande solsken men fem minusgrader. Snön har börjat smälta bort på hustaken, men på marken ligger snö och is kvar. Imorgon var utlovat tre plusgrader, men nu har SMHI skjutit upp det till onsdag. 😕

Havregrynsgröt brukar jag göra i mikron. Man får ha tillräckligt stora skålar, så det inte svämmar över kanten.

[PeterTM]
1

Havregrynsgröt i mikron ger jag mig inte på. Frugan brukar göra så och jag har smakat, men tycker inte att den gröten är i närheten av spistillredd gröt. Mikrogröten tycker jag smakar som varma och blöta havregryn bara, inte som gröt.

Maria
1

Jag håller med när det gäller havregryn . Blir en himla skillnad på spisen. Vi har dessutom gasol så det går snabbt som blixten. Det blir visserligen en kastrull att diska men lägger man den i blöt med kallt vatten så bara rinner resterna ur.

/Maria

[PeterTM]
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fin solnedgång idag, 18.05

Fransu
0

#15 Så vackert!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Lona
0

#15, Wow!!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
0

Så vackert.

/Maria

Tarotstollan
0

#15. Underbart! Tänk att göra ett puzzel på 1000 bitar av den bilden!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!