Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 611 ggr
flocken
2

Medmänsklighet

Jag får alltid känslan att jag är för snäll. Kan jag så hjälper jag. Kända som okända. Blir lätt känslomässigt indragen och oroar mig. Men samtidigt kräver jag utav vänner att även de ska ställa upp om jag behöver hjälp. Hjälper våra äldre grannar. I år har vi skottat åt dom. Jag går hellre undan än att tränga mig på. Tycker samhället har blivit så egoistiskt. " jag först " även om man sårar andra. Bara för några dagar sedan fick jag höra att jag är då snäll & ödmjuk. Hur är ni? Eller är jag bara väldigt udda?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
0

Jag försöker att alltid tro andra om gott innan motsatsen bevisas😃

Jag har väldigt svårt att kräva saker från andra. Att fråga om hjälp däremot tycker jag är en annan sak.

Sedan har jag lite svårt för det här med att berömma mig själv. Jag lever och gör och som jag anser är rätt.

/Maria

flocken
0

Kräva kanske är ett fel ord. Men hjälper jag vänner ska de hjälpa mig när jag behöver hjälp. Tjänster & gentjänster .

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Maria
3

#2 Då tänker vi olika.

Jag har ingen "baktanke" när jag hjälper någon annan att de ska hjälpa mig.

/Maria

flocken
0

Det gäller självklart inte okända. Men har det kört ihop sig för en kompis så vi får vara barnvakt så får de hjälpa oss när det kört ihop sig för oss. O det brukar aldrig vara några konstigheter. Men att bara ge kan sluta med att man blir utnyttjad tyvärr.

…………………………………..

Kirnzy
0

Jag hjälper till med det jag kan och är alltid trevlig (om det inte finns någon anledning till att inte vara det). Men det beror mycket på mina sociala problem- jag KAN inte säga nej, eller vara elak, inte hjälpa till osv.. sen att jag många gånger hatar att göra det och bara vill gå därifrån/ignorera spelar ingen roll, jag gör det ändå. Tyvärr leder det (oftast i tex skolan) att folk utnyttjar det genom att fråga efter pengar, "kan du göra den här uppgiften åt mig?", "lånar" skolmaterial/laddare/vantar osv. Så enligt andra runt om mig är jag otroligt snäll (och frågar/kräver absolut aldrig något tillbaka - vill verkligen inte att folk gör saker åt mig), även om jag själv inte alltid känner mig snäll (kan tex ogilla en person lääänge om de lånar något som inte lämnas tillbaks).