Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 655 ggr
aggeelin
3

Godmorgon lördag 3 mars

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon du sköna helg!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1

Godmorgon Agge och alla andra som vaknar. Nu skrev vi i alla fall inte samtidigt för när du skrev så sov jag djup😃

Idag är det som vanligt veckohandling som gäller. Denna mathelgen blir i fiskens tecken. Jag ska göra en ny fiskrätt i ugnen idag med gräslöks och senapssås. Det ska bli spännande. Imorgon blir det fisksoppa. Passar bra att värma upp då min man jobbar och jag vet inte riktigt när han kommer hem.

Ha en bra lördag alla…

/Maria

Maria
3

Mina tokiga skor jag beställt från nätet har kommit.😃

Det var en positiv överraskning. Jag hade beställ en storlek för stora vilket var bra. De är jättemjuka och fint kraftigt läder och verkar vara välsydda.

Skor är något jag annars är väldigt noga med att prova för det betyder så mycket att de är bekväma och bra kvalitet och material.

De är även läderfodrade för den ljusgröna färgen är läder också.

/Maria

RosaYlva
0

Godmorgon. Har varit vaken sen 6. Sitter i min bädd och virkar då jag väntar på att mor min skall komma upp så jag kan börja göra mig i ordning då jag skall ha "kalas" senare idag.

Bästaste hälsningar. Hjärta

RosaYlvas personliga blogg

aggeelin
1

Lite vackra färger att förgylla dagen mrd!

JMW
0

Morrn! Lätt snöfall och -5 grader. Nu är maken ledig så han ska få köra snöslungan idag. Jag har under veckan bara skottat det nödvändigaste. 

#2 De skorna var ju jättesnygga! Skulle jag kunna tänka mig.

Maria
0

#3 Hoppas du får ett trevligt kalas🙂

/Maria

Fransu
0

God morgon!

Idag ska vi röja i vårt lilla extrahus vi har på tomten. Vi har mest använt det som förråd sen vi flyttade. Tanken är att vi ska ha det som gym. Så vi ska försöka börja komma i ordning där inne.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
0

#7 Spännande.

Jag minns när min bror och svägerska inredde ett rum på andra våningen i deras stall som gym med alla möjliga träningsapparater och speciell golvmatta och allt. Det var ett stort jobb att färdigställa och det var förmodligen enda träningen för sedan stod det ganska oanvänt haha😃

/Maria

Mooniq
0

Mårning. vädergudarna har bestämt 5 minusgrader och för tillfället ingen mer snö vilket jag är tacksam för. Ledig helg, så den går lite i latmaskens tecken. Har bestämt mig för ett par rejäla promenader. 

Fick en pulsklocka - som mäter puls, steg, sömn etc. Ingen exakt vetenskap men rätt kul "mellan pekfingret - tummen info". Jag blev överraskad att jag går mer på jobbet än jag trodde. Mer än 2 km på ett arbetspass och då är jag nästan enbart inomhus. 

Ska bli kul när snön försvinner och jag kommer igång med långpromenaderna, då ska målet vara 20 000 steg/dag - minst.  Ha en skön helg allesammans ☀️🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
0

#1 önskar recept på din fiskrätt Maria! :)

aggeelin
1

Fick vackra tulpaner igår!

Maria
0

#11 Så vackra färger.

Jag har skickat receptet i PM😉

/Maria

flocken
0

Bjöd familjen på nybakade frallor och kokt ägg till frukost. Mannen blev snopen när han kom upp & frallorna precis kom ur ugnen. Ett enkelt recept utan jäst så inom 20 min ungefär så var de klara. En liten sak som gör så mkt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

worst
0

God morgon!

Redan lördag, redan mars, vart tar tiden vägen? Jag tycker det var trettondagshelg alldeles nyss!!!       😉
Här snöar det och snöar, men det har inte kommit så mycket och det är skönt!

[PeterTM]
0

God förmiddag 🙂

Här är -5 och snöfall.

Maria
2

Nu har katterna fått ett nytt klösträd. Det gamla var slut. Helt sönderklöst. Moritz inspekterar. Ursäkta röran i vårt "bibliotek " haha

/Maria

JMW
0

#16 Vilket häftigt klösträd! Så mycket böcker du har. Jag har nästan inga. Mest lite faktaböcker och just inga romaner.

[[eskils_]]
0

God eftermiddag! Här är det strålande solsken och 7 minusgrader.

#16 Fint klösträd! Har aldrig sett den modellen förut. Kanske mer hälsosamt för katterna än den vanliga fleeceklädseln.

MonicaLagerquist
0

God eftermiddag

Min hjärna är lite knäpp just nu.Den säger att det är söndag idag.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Fransu
0

#8 Den risken finns ju. Vår crosstrainer har stått där nere sen vi flyttade hit i somras. Fullt användbar. Jag har använt den en gång sen dess. 😃 (Jag får skylla på att jag promenerar massor åtminstone. 😊)

#16 Vilket jättefint klösträd! Finaste klösträdet jag sett, utan tvekan. 👍

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

citytjejen
0

Vi har gjort oss varsin kopp choklad med hjälp av kapselmaskinen som vi vanligtvis gör espresso i. Blev riktigt bra med choklad också,  både smakar och värmer gott!

Idag har vi varit på Systembolaget och handlat vin, så nu är alla 24 facken i vinstället fyllda 🙂 Vi har även varit en sväng in till huvudstaden och köpt kött till middag ikväll och tagit en fika och promenerat. Nu ska vi inte ut något mera idag, nu blir det hemmamys för hela slanten 🙂

/Christina

Maria
0

#20 Tack.

Katterna är roliga. De har spanat in och provat att klösa men bara lite. Mina katter är ofta ganska tröga med nya saker. Det får ta sin tid😃

/Maria