Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 919 ggr
Maria
1

Godmorgon fredag 26 januari

Godmorgon på er.

Äntligen fredag😃 Hoppas ni får en fin fredag.

/Maria

[PeterTM]
1

God morgon

Kolmörkt, så jag har dålig koll på vädret, men det droppar på fönsterblecken. Nu ska jag iväg till dialys igen. Ha en bra dag alla.

Maria, kolla trådrubriken en gång till. 🙂

Maria
1

Haha, jag har gjort det igen😃

Jag förstår inte hur jag kan missa att läsa igenom. Jag får skylla på att jag var nyvaken.

Har ändrat.

/Maria

Soligajag1
0

Gomorron . 

Regnväåder här med . Härligt med Fredag , jag är ledig imorgon !!  👍

Jobbar Söndag .

HH 🙂

aggeelin
0

Godmorgon! Ja, äntligen fredag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags för frukost med en liten variation idag.

Maria
1

Åh jösses så gott det ser ut.

/Maria

aggeelin
1

#6 ja det där är riktigt gott! En riktig "fruktröra"på morgonen. Idag banan, hallon och kiwi i röran!

Maria
0

Vad är det för korn?

/Maria

worst
0

God morgon!

Här spricker det snart upp och är fem grader plus!
Idag ska jag inte göra så mycket, mest surfa och finnas till…   😉

Fransu
0

God förmiddag!

Arbetsveckan avklarad.

Det är mulet men uppehåll och runt 4 grader ute. Jag hör fågelkvitter utanför fönstret. Ska snart ge mig ut i skogen.

Ha en fin fredag!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fransu
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en vacker fjäril i en plastbalja här hemma. Vad sjutton gör den här mitt i vintern? Kan jag hjälpa den på något vis tror ni? Det borde vara för kallt för den utomhus. Inget att äta finns ju heller.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
1

#11 En nässelfjäril. Med tanke på hur bra skick den är i, skulle jag tro att det är en övervintrande puppa som har kläcks för att den varit varmt. Det är 50 dagar kvar innan den klarar utomhusklimatet, så sannolikheten att den överlever är liten, men du kan prova att lägga en sockerbit i en matsked och hälla lite ljummet vatten på den.

Fransu
1

#12 Den satte sig nästan genast vid sockervattnet. Jag ser inte om den dricker, men den sitter där och har fällt ihop vingarna. Får väl se om den klarar sig. 50 dagar känns som lång tid.

aggeelin
0

#8 Det är chiafrö

Maria
0

#14 Jag får testa det någon gång. Det ser gott ut.

/Maria